Kultūras ziņas

"Dzīves DārgAkmentiņi", kuru dēļ ir vērts dzīvot

Kultūras ziņas

Kristijons Donelaitis. Rainis un Aspazija

Mēness aptumsums Liepājas teātrī

Mēness aptumsums Liepājas teātrī. Skatītāju vērtējumam nodota izrāde «Pilnīgi svešinieki»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Mēness aptumsums – šādu žanrisko apzīmējumu izrādei “Pilnīgi svešinieki” Liepājas teātrī devis tās režisors Rolands Atkočūns. Iestudējuma pamatā ir mūsdienu itāļu autora un režisora Paolo Dženovēzes filma. Kino stāsta un arī tā skatuves versijas centrā ir draugi, kuri kopīgu vakariņu laikā nolemj publiski atbildēt uz visiem mobilā tālruņa zvaniem, ziņām un īsziņām, jo, galu galā, šajā kompānijā citam no cita noslēpumu nav.

Draugu ballītē satiekas trīs precēti pāri un viens vientuļnieks, un visi nolemj uzspēlēt spēli, proti, salikt mobilos tālruņus uz galda un uz zvaniem vai ziņām atbildēt klātesošajiem dzirdot.

Vai draugu starpā iespējama pilnīga atklātība? Vai laulātam pārim var būt noslēpumi?

Par to ir Liepājas teātra izrāde “Pilnīgi svešinieki” – nesen Ginesa rekordu grāmatā iekļautā Paolo Dženovēzes filmas skatuves versija Rolanda Atkočūna režijā.

“Mēs vienmēr par sevi domājam labāk – mūsos dzīvo vairāki cilvēki, viens, kāds tu esi, otrs – kāds gribētu būt, un vēl trešais, kuru redz citi cilvēki,” par izrādes tematiku spriež režisors Rolands Atkočūns. Viņš atzīst, ka grūtākais darbā bijis piešķirt izrādei vieglumu: “Tas vienmēr ir pats grūtākais! Lai aktieris pilnībā iejustos situācijā un noticētu, ka tas notiek tagad, pa īstam. Viss pārējais jau ir uzrakstīts. Ne velti šis darbs jau iekļuvis Ginesa rekordu grāmatā. Nekad pēc viena scenārija nav uzņemts tik daudz filmu, tagad jau vairāk nekā 20 valstis uztaisījušas rimeikus. Pat Dienvidkoreja, Spānija, Krievija. [..]

Uzzināju to, kad bija jāsāk iestudēt, un pat nedaudz sarūgtinājos, jo visi tagad iestudē.”

Aktrise Karīna Tatarinova par darbu stāsta: “Šīs situācijas, ko mēs izspēlējam, kas ir atpazīstamas vai varētu būt atpazīstamas, man liekas, uz katru skatītāju varētu rezonēt savādāk, ņemot vērā, ka katram ir sava attiecību dzīves vēsture, bagāža… Mums režisors teica, ka patiesībā tas ir detektīvs – mēs šķetinām detektīvu, kur upuri esam mēs paši. Tas ir tā kā dzīvē – kā tu tver. Un to vislabāk tvert ar smaidu.”

Skatuves noformējumā scenogrāfs Mārtiņš Vilkārsis izmanto burtu līdzību ar filmu skatīšanās portālu “Netflix”, starpbrīdī izceļot burtus ES. Tā kā izrāde ar savu humoru un mūsdienīgo spēli ar mobilajiem telefoniem aizrāvusi skatītājus, viņi gatavi dalīties ar pirmajiem iespaidiem jau starpbrīdī.

“Mums patīk, mēs pat tikko runājām, ka varētu savā kompānijā tādu uzspēlēt. Būtu jautri,” spriež skatītāja Daina.

Savukārt skatītāja Santa atzīst, ka viņai nedaudz traucējis, ka iepriekš redzējusi filmu.“

''Bet pagaidām ir labi, filma nebija tik smieklīga,” atzīmē Santa.

“Mums ir abonements jau septīto gadu, tā kā redzējuši esam praktiski visas teātra izrādes, ir tādas, kas patīk, ir tādas, kas mazāk. Šī ir – OK, var atpūsties,” par Rolanda Atkočūna veikumu stāsta skatītājs Sindijs.

Izrādē spēlē: Leons Leščinskis, Edgars Pujāts, Sandis Pēcis, Kaspars Gods, Signe Dancīte, Inese Kučinska, Karīna Tatarinova, Madara Krživeca (Liepājas Universitātes aktierkursa 3. kursa studente).

Izrādes radošajā komandā režisors aicinājis arī scenogrāfu Mārtiņu Vilkārsi, kostīmu mākslinieci Jolantu Rimkuti un gaismu mākslinieku Mārtiņu Feldmani. Lugu no itāļu valodas tulkojusi Dace Meiere.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti