Domāju, ka šis iestudējums ir ļoti dinamisks un ļoti spraigs, jo nav neviena momenta, kad kāds varētu pagriezt galvu uz citu pusi – visu laiku ir izteikta sižetiskā līnija un ļoti daudz kas notiek uz skatuves,” stāsta Martinovs. „Nav tāda mirkļa, kad varētu vienkārši kļūt garlaicīgi.”
Iestudējumā ir divas jaunradītas lomas – Kurtizāne un Kolumbīne. Martinovs skaidro šo lomu nepieciešamību ar to, ka partnere - Kurtizāne palīdz vieglāk tikt galā ar viņa lomu. Tibaltam vajadzīgs tāds pastiprinājums kā Kurtizāne, turklāt viņa ir izteikts tēls līdz Tibalta nāvei baleta beigās.
Martinovs atklāj, ka viņam pašam visvairāk patīk cīņu skati.
"Tās ir manas mīļākās ainas - cīņa ar Benvolio, Merkucio un, protams, ar Romeo," uzsver Martinovs, atzīstot, ka viņam nebūtu nekas pret divu - Romeo un Tibalta lomas dejošanu šajā baletā, jo iejušanās tēlā baletdejotājam nesagādā nekādas grūtības.
Tomēr tēls līdz galam netiek izveidots, pirms nav uzvilkts kostīms.
"Kad tu uzvelc kostīmu, tad tu iejūties savā lomā un saproti, kas tu esi," skaidro Martinovs.
Kā iepriekš jau vēstīts, baleta "Romeo un Džuljeta" jauniestudējums piedzīvos pirmizrādi 24.oktobrī.
Iestudējumu veido muzikālais vadītājs un diriģents Mārtiņš Ozoliņš, diriģents Jānis Liepiņš, koncepcijas autore un horeogrāfe ir Valentīna Turku, horeogrāfs Leo Mujics, scenogrāfs Marko Japels, kostīmu mākslinieks Leo Kulašs, gaismu mākslinieks Paskals Merats. Jauno mīlētāju lomās iejutīsies Evelīna Godunova, Sabīne Guravska, Jūlija Brauere un Viktors Seiko, Arturs Sokolovs, Aleksandrs Osadčijs.
Viens no populārākajiem 20.gadsimta baletiem tapis pēc Viljama Šekspīra ģeniālās traģēdijas motīviem. Horvātu horeogrāfe Valentīna Turku savā iestudējumā piedāvā jutekliska un brutāla laikmeta vīziju, kur dzīvības un nāves jautājumi bieži tiek risināti iracionālā veidā, kaislību piesātinātā atmosfērā. Iestudējuma vizuālajā noformējumā izmantotie renesanses glezniecības un arhitektūras elementi pastiprina arī mūsdienu cilvēkam tik būtiskās ilgas pēc mūžīgās mīlestības.