Kritiķes Silvijas Radzobes intereses objekti jaunajā teātra sezonā

Interesanti un dažbrīd pat grandiozi – tā par Latvijas teātru jaunās sezonas plāniem saka pieredzējusī teātra zinātniece un Latvijas Universitātes Teātra un kino vēstures un teorijas katedras vadītāja Silvija Radzobe. Kas ir viņas tuvāko teātra apmeklējumu sarakstā un kāpēc? Kā vērtējams akcents uz klasiku Latvijas teātros šajā sezonā? Kādas ir kritikas un teātra attiecības?

Teātra ekspertes intelektuālās intereses objekts ir Raiņa „Uguns un nakts” iestudējums Latvijas Nacionālajā teātrī Viestura Kairiša režijā. Radzobe izsaka cerību, ka iestudējums nebūs „tikai ironiska parodija par Raini”, jo „Uguns un nakts”, pēc Radzobes domām, ir liela uzdrošināšanās, ārkārtīgi sarežģīta luga, arī relatīvi maz spēlēta Latvijas teātros, taču lugas materiālā kritiķe saskata potences.

„Tagad mani patiešām vairāk intelektuāli interesē, vai un ko teātris Raiņa dramaturģijā redz mūsdienām noderīgu,” saka kritiķe, stāstot par pozitīvo pieredzi pirms desmit gadiem, kad zviedru režisors iestudēja Raiņa „Jāzepu un viņa brāļus”.

Emocionālās intereses objekts kritiķei ir Nika Dīra drāmas "Frankenšteins" iestudējums Dailes teātrī Lauras Grozas-Ķiberes režijā. Iemesls - teātra eksperti pērnajā sezonā aizrāvis Grozas-Ķiberes izrāviens no ierindas režisores par augstākās līgas mākslinieci ar izrādi „Equus” un „1984”, kā arī iepriekš ar „Piafu”.

„Mani ne tikai personīgi interesē, bet es personīgi gaidu, jo guvu milzīgi emocionālo lādiņu „Equusā”,” atzīst Radzobe. „Gaidu atkaltikšanos ar šiem aktieriem („Frankenšteinā” spēlē Dainis Grūbe un Gints Andžāns). "Ceru, ka būs izdevies! Un arī nervozēju, jo ne vienmēr jau cerības piepildās. Cerams, ka šoreiz piepildīsies.”

Trešais Radzobes intereses objekts ir Valmieras teātris oktobra sākumā, kad tur parādīsies Indras Rogas iestudējums „Meistars un Margarita”.Tā kā Bulgakovs ir teātra zinātniecei tuvs autors un izpētes objekts, viņai šķiet interesanti, kā teātra cilvēki izprot romāna „Meistars un Margarita” materiālu.

„Man šķiet, ka šis romāns ir arī milzīga pārbaude teātrim visplašākajā nozīmē, - ne tikai tehniskā vai profesionālā, bet arī pārbaude, vai un cik daudz no pasaules sarežģītības un neviennozīmības  teātris ir spējīgs paņemt un arī atrast līdzekļus, lai to parādītu,” skaidro Radzobe. „Es ceru, ka ir spējīgs, citādi būtu bezatbildība ņemt šo romānu.”

Tā kā „Meistars un Margarita” Latvijas teātros nav iestudēts, Radzobe uzskata, ka iestudējums Valmierā būs eksāmens ne tikai režisorei, bet simboliskā nozīmē arī visam Latvijas teātrim. Tas ir pat lielāks izaicinājums par „Uguni un nakti”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti