Kultūras ziņas

Amerikāņu komponists gatavo pārsteigumu Rīgas Domā

Kultūras ziņas

Mednieku un medījumu kaislīgās attiecības teātrī

Dž.Dž.Džilindžera "Milēdija" Dailes teātrī: kritiķes viedoklis

Kritiķe: «Milēdija» uzrāda lielas problēmas Džilindžera radošajā metodē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Teātra kritiķe un Latvijas Televīzijas kultūras ziņu redaktore Henrieta Verhoustinska uzskata, ka Dž.Dž.Džilindžera iestudējums „Milēdija” uzrāda ļoti lielas problēmas režisora radošajā metodē.

Graujoša katastrofa tā nebija, bet tā uzrāda ļoti lielas problēmas Džilindžera radošajā metodē,” komentējot kritiķu zemo vērtējumu par izrādi,  norāda Verhoustinska.

Kritiķe skaidro, ka par Džilindžera metodi sauc režisora paņēmienu kopumu, kas padarīja viņu slavenu pirms 20 gadiem un kuru viņš veiksmīgi izmantojis radoša paguruma brīžos.

Pēc Verhoustinskas domām, šai metodei ir trīs lielumi. Pirmkārt, estrādes numuri, kas saskalda izrādi vairāk vai mazāk atraktīvās epizodēs, kur milzīgā skaļumā tiek izpildītas dziesmas. Otrkārt, scenogrāfijas triki, kur līdzīgi burvju māksliniekam arī šajā iestudējumā darbojas Mārtiņš Vilkārsis. Treškārt, Ilzes Vītoliņas brīnišķīgie, ļoti seksīgie aktrišu tērpi un dzīvībai bīstamie augstie papēži.

Viss šis paņēmienu kopums ir lietots arī šajā izrādē, lai izstāstītu mums visiem zināmo stāstu par trim musketieriem, tikai no cita rakursa,” stāsta kritiķe, uzsverot, ka diemžēl minētie paņēmieni lietoti formāli. „Izrāde ir tukša tādā ziņa, ka tai vienkārši nav vēstījuma.”

Runājot par galvenās lomas atveidotāju Agnesi Zeltiņu, Verhoustinska izsaka nožēlu, ka aktrise no režisora puses tiek izmantota ka dekoratīvs elements.

Pašai Agnesei man ir grūti ko pārmest, jo viņa spēlē pavisam citā toņkārtā un pavisam citādi nekā pārējie aktieri, kuri nodarbojas vairāk ar farsu, grotesku un komisko izspēli,” salīdzinaVerhoustinska.

Savā ziņā esot pamats teikt, ka Milēdijas šajā izrādē nav, domā kritiķe, tomēr pati tā vis neapgalvotu. „Viņa vienkārši nav saskaņojusies ar pārējiem spēles dalībniekiem,”   stāstījumu noslēdz Verhoustinska.

Kā iepriekš vēstīts, režisora Dž. Dž. Džilindžera iestudējums „Milēdija”  Dailes teātra Lielajā zālē pirmizrādi piedzīvoja 7.martā. Iestudējumu Džilindžers veidojis kopā ar scenogrāfu Mārtiņu Vilkārsi, kostīmu mākslinieci Ilzi Vītoliņu, komponistu Kārli Lāci, horeogrāfi Ingu Krasovsku un gaismu mākslinieku Igoru Kapustinu. 

Lēdijas Vinteres lomā būs Agnese Zeltiņa. Pārējās lomas atveidos Ģirts Ķesteris (Kardināls Rišeljē), Juris Žagars (Bekingemas hercogs), Gints Grāvelis (D’Artanjans), Lauris Dzelzītis (Atoss), Aldis Siliņš (Portoss), Intars Rešetins (Aramiss), Dārta Daneviča (Konstance Bonasjē), Ieva Segliņa (Ketija), Gints Andžāns (Feltons / Kardināla gvards), Juris Kalniņš (Lords Vinters), Lilita Ozoliņa (Žanna de Breja), Lauris Subatnieks (Rošfors), Marīna Janaus (Klostera priekšniece), Dainis Grūbe (Patriks / Kardināla gvards), Pēteris Gaudiņš (Žaks Mazels / Vecākais gvards), Mārtiņš Počs (Kalps / Kardināla gvards), Rita Bērziņa (Krodziniece), kā arī Markuss Rodrigo Rozentāls Mordona lomā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti