Kultūras ziņas

Sākas Prozas lasījumi

Kultūras ziņas

Jaunieši iestudē Jaunsudrabiņa "Balto grāmatu"

"Kazanova. Henrieta. Venēcija"

«Kazanova. Henrieta. Venēcija.» - pirmā pilnmetrāžas dejas izrāde Daugavpils teātrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

«Kazanova. Henrieta. Venēcija.» Daugavpils teātrī ir eksperiments, jo tā ir pirmā pilnmetrāžas dejas izrāde, kas iestudētā teātra vēsturē. „Šī izrāde ir ne vien svarīgs notikums, bet noteikti kā spilgts moments paliks Daugavpils teatra vēsturē", ir pārliecināti iestudējuma veidotāji. Turklāt dejā un plastikā teātra aktieri un modernā baleta trupa liek mainīt arī stereotipus par Džakomo Kazanovu, stāstot par to kā personību ar lielu cilvēcisko potenciālu.

Mūzika, deja, plastika, dramatiski un skaisti tēli – tās ir noskaņas, kas valda Daugavpils teātra jaunākajā iestudējumā «Kazanova. Henrieta. Venēcija.». Tas teātrim ir eksperiments un jauns izaicinājums, atzīst teātra direktors Oļegs Šapošņikovs.

„Šoreiz mēs noteikti varam pateikt, ka mūsu teātra vēsturē tā ir pirmā pilnmetrāžas dejas izrāde. Un tas ir pateicoties mūsu izcilajai horeogrāfei un libreta autorei Irinai Saveļjevai, kurai arī pieder ideja par šo iestudējumu un to, par ko šī iztrāde būs un kāpēc tā top," stāsta Šapošņikovs.

Tēma šai izrādei ir Džakomo Kazanova, turklāt no nedaudz cita skatījuma, kā ierasts, atklāj Oļegs Šapošņikovs, izsakot pārliecību, ka jaunais iestudējums pašā teātra vēsturē paliks kā spilgts un nozīmīgs moments.

„Spriežot pēc Kazanovas memuāriem, viņš bija ne tikai izcils mīlnieks, kā mēs lielakoties domājam, bet arī īpaša personība. Izcils vīrietis, un tas nozīmē ne vien mīlēt sievietes, bet būt gudram, stipram. Tāds viņš bija, un tāpēc šīs izrādes intriga slēpjas ne vien kustībās, dejā un plastikā, bet arī tajā, kā šo cilvēku – Kazanovu - atklāj mūsu horeogrāfe. Te ir daudz interesantu skatupunktu. Esmu gatavs apgalvot un pārliecināts, ka šī izrāde ir nozīmīgs notikums," uzsver teātra vadītājs.

Gaismas, mūzikas efekti, tērpi, scenogrāfija - tas izrādi dara ļoti krāšņu, ar šīm noskaņām un deju, kad uz skatuves neskan teju neviens vārds, var pateikt un atklāt ļoti daudz, atzīst iestudējuma scenogrāfes un kostīmu maklinieces Agnese Stabiņa un Inga Bermaka.

„Caur deju visu var izpaust, visu pilnu attiecību spektru. Teksti izrādē ir ierunāti, viss tiek pateikts tikai caur kustību, pie izrādes strādā ļoti talantīga horeogrāfe. Kā viņa ir „izdresējusi" Daugavpils jauniešus, ir vienkārši fenomenāli, jo tie nav profesionālie dejotāji! Kostīmos un scenogrāfijā valda Venēcijas noskaņas, un tas ir ūdens. Mums izdevās radīt tādus efektus, kad visa zāle, arī skatītāju zāle tiek pielieta ar ūdens atspīdumiem. Kostīmu noskaņās - migla, kas ceļas no ūdens, tas ir noslēpumains un dūmāka tīts stāsts par mīlestību."

Skatītājiem uz šo izrādi  jānāk atvērtu sirdi un gaišām domām, saka iestudējuma veidotāji: „Skatītājam jābūt atvērtam, gatavam saņemt stundu laimes, būs ļoti skaisti, skaistas dejas un emocijas īstas. Tā ir ļoti sirsnīga izrāde."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti