Īsu brīdi pirms izrādes mēģinājuma, tikko sapostu izrādei, izdodas sastapt Annas lomas tēlotāju Leldi Dreimani. Ar augsto frizūru, garā, greznā pelēcīgi sudrabotā tērpā viņa izskatās satriecoši skaista. “Es esmu ļoti priecīga, ka kostīmi netiek pārmēru modernizēti vai piemēroti mūsdienām. Tas nebūs. Mēs visas būsim skaistas garās kleitās. Varētu jau spēlēt arī mūsdienu apģērbā, bet vai to vajag? Atļausim tomēr Annai būt Annai,” saka aktrise.
Annas Kareņinas kaislīgā būtība aktrisei ir labi saprotama, bet tagad – daudz dziļāk iepazīstot darbu, ir kāda šķautne, kas viņai šķiet sevišķi biedējoša: “Man nav bērnu, bet es pilnīgi varu iztēloties, cik tas ir šausmīgi, ka tev pasaka, ka tev atņems tavu bērnu. Un ka tu viņu dzīvē vairs nekad neredzēsi. Es nezinu, no kurienes manī kaut kas saslēdzas, bet manī notiek kaut kādas šausmīgas paniskas izjūtas. To es nebiju iztēlojusies, jo vienmēr jau tas mīlas trīsstūris ir izvirzīts centrā, bet kur tajā visā ir vieta Serjožam – bērnam? Māte pamet bērnu cita vīrieša dēļ.
Ja godīgi, tas galīgi nav glaimojoši sievietei. Tā kaisle viņu ir tā pārņēmusi, ka viņa pat ir spējīga atstāt savu bērnu.”
Dēlam Serjožam Vasilīja Sigareva lugā ir svarīga loma, un izrādē šī tēla atveidojums būs visai neparasts.
Taču kā jau liecina nosaukums – šoreiz visi notikumi būs skatīti no Annas vīra Alekseja Kareņina skatupunkta, kas, lasot Tolstoja romānu, bieži vien paliek neievērots.
Būtībā tā būs vīrieša drāma, viņa cīņa starp greizsirdību un mīlestību, cietsirdību un piedošanu, vājumu un spēku. Kamēr pats sevi viņš uzskata par mazdūšīgu un vāju, ir cilvēki, kas viņā saskata lielu dvēseli un stiprumu. “Es īstenībā apbrīnoju, cik viņš ir stiprs, jo viņš ir spējīgs piedot sievai nodevību, viņš ir spējīgs pieņemt vēl to bērnu, kas nav viņa, bet Annas un Vronska bērns. Viņš ir ar mieru aizmirst un piedot, un dzīvot tālāk. Tā ir neiedomājami spēcīga cilvēka pazīme,” saka Dreimane.
Titullomas atveidotājs Ģirts Ķesteris stāsta, ka Kareņinu ļoti labi var iztēloties mūsdienās.
Viņš ir vīrietis ar augstu statusu sabiedrībā, kurš maksimāli realizē sevi, tāpēc ir ļoti aizņemts, arī laulība ar skaistu sievieti savā ziņā ir statusa apliecinājums, taču viņš arī mīl šo sievieti, līdz dzīve viņam piedāvā ko neparedzētu. “Līdz pēkšņi vienā brīdī tev uzdāvina tādu dāvaniņu kā Vronski, un tu saproti, ka tava dzīve brūk. Viens flangs vienkārši sabrūk, viens karogs nolaižas. Un ar katru dienu, ar katru nākamo soli viņš jūtas arvien neaizsargātāks, ievainojamāks. Un tādējādi mēs redzam šajā Sigareva versijā, kā Kareņins sevi “izģērbj”, kā tas sīpols lobās, ādu pa ādai. Atklājas greizsirdība, atklājas mežonīga mīlestība pret savu sievu no jauna. Viņš no jauna piedzimst tajā, viņš nav pieradis runāt par šīm lietām, viņš nav pieradis ar to vispār nodarboties, tas viņam viss ir jauns, un visā tajā viņš var būt muļķīgs, paradoksāls, smieklīgs ik pa brīdim, jo tādi vīrieši ir, kad viņi atklāj, ka ir iemīlējušies,” saka aktieris.
Ne stāsts par labajiem un sliktajiem, bet līdzjūtīgs dzīves vērojums – tā visas lugas vadmotīvu raksturo Ģirts Ķesteris. Lelde Dreimane pieļauj, ka tas varētu būt arī noderīgs skats no malas uz cilvēku izvēlēm un to sekām: “Varēs paskatīties no malas un tomēr izvērtēt to vērtību sistēmu un padomāt, un saprast. Jo šāds viens Annas solis – tas sabojā dzīvi ļoti daudziem cilvēkiem pēc tam, un tas ir ļoti egoistiski no Annas puses diemžēl, ko viņa ir izdarījusi.”
Izrādes darbība notiks stilizētā 19. gadsimta atmosfērā, ko uz skatuves uzbūris scenogrāfs Artūrs Bērziņš. Greznumu, eleganci un romantismu viņš savienojis ar dramatiskām noskaņām: “Es vēlreiz papētīju 19. gadsimta krievu aristokrātu un buržuāzijas interjerus. Protams, es izdarīju savādāk, jo tur jau tas viss bišķiņ gaišāk, okerīgāk, bet šis ir tāds stāsts par neatrisināmām kolīzijām. Un es domāju, ka tam bija jābūt tādam elēģiskākam un dramatiskākam.”
Līdzās Ģirtam Ķesterim un Leldei Dreimanei izrādē spēlē Gints Andžāns, Ieva Florence, Dārta Daneviča, Anete Krasovska, Mārtiņš Upenieks, Juris Bartkevičs, kā arī leļļu teātra aktrises Santa Didžus vai Dana Avotiņa Lāce.