Tas, ka publikai, kura dodas skatīties Vladislava Nastavševa izrādes, jābūt emocionāli nobriedušai, ir zināms jau no režisora iepriekšējiem skatuves darbiem. Šoreiz, izvēloties franču autora Alēna Girodī provokatīvo romānu “Te sākas nakts”, Ģertrūdes ielas teātrī režisors uzdrīkstēšanās un atklātības ziņā spēris vēl platāku soli uz priekšu.
Par Girodī Nastavševs stāsta: “Viņš runā laikmetīgā valodā, viņš runā par to, kur mēs esam patlaban, neskatoties uz to, ka varētu šķist, ka tas viss attiecas uz minoritātēm un parastos cilvēkus, ''normālos veselīgos'' cilvēkus tas neskar,
bet man šķiet, un man ir cerība, ka beigās tas stāsts aiziet par to veco pasauli, kas aiziet bojā, un tā sajūta ir visiem sajūtama.”
Franču autoram tas ir stāsts par 90-gadīgo Opīti, viņa meitu un mazmeitu, kā arī galveno varoni Žilu, kuru ar opīti saista neparasta draudzība. Idille pārtrūkst un “sākas nakts”, kad mājā ierodas brutālais žandarmērijas šefs.
Dramatizējuma autors Vilnis Vējš skaidro: “Ļoti sarežģīts tas žanru mikslis, īpaši pirmajā daļā varbūt īsti nesaprotams, vai tā ir komēdija, vai tā kļūst par kaut kādu absurdu vai eksistenciālām šausmām, vai tieši viss ir otrādi, tā ir parodija un kaut kāda šķērsā estētika, un, caur tiem manevriem, virāžām braucot, tas sižets iegūst tādu apjomu, ka mēs ne par ko nevaram būt droši.”
Tas, par ko varam būt droši, ir varoņu ilgas pēc cilvēciskas intimitātes un siltuma, neraugoties uz brutālo virskārtu.
Teātra kritiķis Atis Rozentāls pēc pirmizrādes komentē:
“Runa ir par vispārcilvēciskām lietām, nevis tām, no kurām varbūt daļa skatītāju nobīsies, jo šis ir neapšaubāmi provokatīvs iestudējums, tas ir kaut kādā ziņā nežēlīgs iestudējums, tai pašā laikā ļoti maigs, tur ir ļoti daudz par ko domāt.”
Izrādē spēlē: Igors Šelegovskis, Kaspars Dumburs, Āris Matesovičs, Marija Linarte, Inese Pudža, Anta Aizupe, Henrijs Arājs.