Džilindžers un Svarinska iekarst diskusijā par «Spēlmaņu nakts» balvu

Starp režisoru Dž.Dž.Džilindžeru un teātra kritiķi Maiju Svarinsku raidījumā „100g kultūras. Diskusija" otrdien, 3. decembrī, izraisījās karstas diskusijas par „Spēlmaņu nakts" balvas nominācijām teātrī.

Režisors raidījumā kritizēja pašreizējo veidu, kā tiek vērtētas un atlasītas labākās izrādes.

„Kamēr ir šie organizatoriskie aplamie lēmumi un balvas vērtējuma struktūra, tikmēr nevar pret to nopietni izturēties. Līdz ar to tas samazina balvas prestižu," vērtēja režisors, kritizējot Teātra darbinieku savienību. „Agrāk tie bija teātra darbinieku svētki, kas šobrīd ir nedaudz birokrātiski sačakarēti."

Viņaprāt, ir absurdi, ka latviešu dramaturģija, kas ir atsevišķa kategorija, nevar būt gada izrāde.

Lietuviešu dramaturģija var būt gada izrāde, bet latviešu nevar, tāpēc ka tur daži teātra darbinieku savienībā, nezinu, marihuānu sapīpējušies ir izdomājuši, ka nevar. Jauniešu un bērnu izrādes – kāpēc tās nevar būt gada izrāde? Ja kāds tur [savienībā] nespēj joprojām atšķirt lielo formu no mazās formas, jautājums, kāpēc viņi tur sēž?" ass bija režisors.

Tikmēr teātra zinātniece un arī žūrijas locekle Maija Svarinska, neveiksmīgi mēģinot pārtraukt režisoru, oponēja:

Gada izrāde tomēr ir kaut kas pavisam īpašs."

Savukārt režisors turpināja, piedāvājot savu risinājumu: „Ir lielās formas un mazās formas, ir latviešu dramaturģija, ir bērnu un jauniešu izrādes, varbūt ir jāatrod vieta komēdijām un mūzikliem, bet viena gada izrāde var būt jebkura no šīm pozīcijām. Viens notikums ir unikāls, un tas ir „Grand Prix"."

Pretrunīgas diskusijas raisījās arī par nepieciešamajām izmaiņām balvas nolikumā, lai gan visi raidījuma viesi – Džilindžers, Svarinska, Valmieras teātra direktore Evita Sniedze un teātra kritiķe Ieva Rodiņa – bija vienisprātis, ka izmaiņas ir vajadzīgas.

Džilindžers aicināja izdalīt anketas visiem Latvijas kritiķiem, pēc viņa teiktā, tie būtu aptuveni 40 cilvēku, jo „žūrija palaiž daudz ko garām".

Arī Svarinska piekrita, ka izrāžu skaits, kas vienas sezonas laikā ir jānoskatās – aptuveni 150 – ir pārāk liels, tādēļ ir jāpalielina žūrijas locekļu skaits.

Viņa piedāvāja veidot divas žūrijas – viena skatītos izrādes valsts finansētos teātros, otra – neatkarīgajos. Tad katra žūrija atlasa labākās izrādes, un mainās vietām, skatoties otras profesionāļu komandas ieteiktās izrādes.

Arī Sniedze atzina, ka lielais izrāžu skaits, kas jāvērtē, ir problēma, tādēļ viens no risinājumiem varētu būt skatīties dažas izrādes ierakstā. Viņa gan nepiekrita Džilindžera piedāvājumam, uzskatot, ka žūrijā ir jābūt profesionāliem teātra kritiķiem.

Šim uzskatam piekrita arī teātra kritiķe Rodiņa. Viņa arī pauda viedokli, ka par kategoriju „Latviešu dramaturģija" vairs kā tādu nevar runāt, jo teātris ir mainījies un teksti tiek papildināti.

Pilnu raidījumu skatieties ltv.lv!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt