Galvenokārt labi pazīstamas, bet ļoti dažādu žanru, laiku un noskaņu dziesmas Veronika Plotņikova apvieno savā jaunajā programmā ar nosaukumu “Par spīti”. Visas tās savukārt vieno jauni, bieži vien ļoti neparasti aranžējumi, kā arī intonācija, kas aicina dzīvot ar pilnu krūti un azartu.
Muzikālā iestudējuma režisors Sergejs Golomazovs izrādi dēvē par izaicinājumu laikam, kurā dzīvojam: “Mēs esam izdomājuši tādu dumpīgu muzikālu kompotu ar nosaukumu “Par spīti’’. Izrāde ir līdzeklis, lai palīdzētu sev un citiem nepazust šajā sarežģītajā laikā, liekot tam pretī muzikālu huligānismu un azartu. Jo ne mazāk bīstama par pašu slimību ir to pavadošā sociālā depresija, tāpēc ir vajadzīga šī radošā degsme un aizrautība uz skatuves, kas rada pilnasinīgas dzīves sajūtu – par spīti visiem izaicinājumiem, kurus mums piespēlē šis laiks.”
Dzeja arī būs ļoti svarīgs uzveduma elements – gan aktuāla, gan arī pašai Veronikai Plotņikovai ļoti personiska, tieši tāpat kā viņas izrādei izvēlētās dziesmas. Aktrise stāsta:
“Tās būs manas mīļākās dziesmas, dziesmas, kas mani ir ļoti ietekmējušas un ko es jau sen gribēju dziedāt. Bet dziedāt savā īpašā veidā. Katra dziesma būs kā tāda neliela izrāde.
Dziesmas papildinās dzeja, video un animācija. Pats galvenais – tas viss par spīti apstākļiem, viedokļiem, nodokļiem. Pie tam dziesmu izvēle arī būs tāda visai negaidīta.”
Nākamā pirmizrāde būs veltījums Aleksandra Čaka 120. jubilejai, tas būs kamerstila muzikāli-poētisks iestudējums “Čaks. Rīga. Sieviete”.
Arī šo izrādi veidojis režisors Sergejs Golomazovs. Viņš stāsta: “Izrādes centrā ir ne tik daudz viņa biogrāfija, cik pārdomas par mākslinieka attiecībām ar pasauli, varu, laiku maiņām un režīmiem. Dažādi laikmeti gluži kā ceļa rullis viņam pārbrauca pāri, bet arī tas kalpoja kā materiāls viņa mākslas spēkam. Izrādē galvenajā lomā būs Vitālijs Jakovļevs. Ja viņš ietērpjas Lielās depresijas laika apģērbā ar platmali un apaļām acenēm, ticiet man – viņš ir neatvairāmi līdzīgs pirmavotam.”
Aktieris Vitālijs Jakovļevs gan īsti nepiekrīt vizuālajai līdzībai, bet kā personība un mākslinieks Čaks viņam ir ļoti tuvs, visvairāk tieši ar savu cilvēciskumu un spēju nepadoties un radīt par spīti visam:
“Viņam bija dažādi apstākļi, slimība, kas it kā neļāva radīt. Jo bieži tā notiek dzīvē, ka apgrūtinošās situācijās mēs nolaižam rokas, mums neko negribas darīt. Čakam teju vienmēr bija kādi problemātiski apstākļi, bet vienalga viņš radīja. Gandrīz kā Plotņikova teica – par spīti,” atzīmē aktieris. “Un man viņš ir gandrīz kā koučs. Mani nepārliecina cilvēki, kuri visu laiku pārspīlēti deklarē – viss ir forši, tu esi spēks, tu esi saule, mani pārliecina daudz vairāk Čaks ar savu spēju darīt un radīt par spīti apstākļiem un neveiksmēm. Paldies Čakam par viņa dzīvi, priekš manis tas ir labs stāsts, un ar to, ko es lasīju, ko es sajutu viņa dzejā, es gribu padalīties arī ar citiem.”
Izrādē skanēs arī Čaka dzeja gan krievu, gan latviešu valodā, kā jau liecina nosaukums – centrālie tēli būs Rīga un četras īpašas sievietes Čaka dzīvē.
Izrādes notiks ārpus teātra, par tā skatuvēm kļūs restorāna “Kaļķu vārti” un kafejnīcas “Parunāsim. Kafe’teeka” pagalmi. 21. jūlijs būs iestudējuma pirmizrādes datums.
Trīs pirmizrādes teātris piedāvās arī augustā. Uz lielās skatuves savu dzīvi sāks koncerts "Raimonds Pauls Rīgas Krievu teātrī", jo teātrim ar maestro ir sena un cieša draudzība. Bet divas izrādes taps sadarbībā ar mūzikas un drāmas telpu “OratoriO”.