Decembrī JRT divas pirmizrādes

Decembrī Jaunajā Rīgas teātrī (JRT) pirmizrādi piedzīvos Alvja Hermaņa iestudējums „Divpadsmit krēsli” un Zīskinda „Kontrabass” Ģirta Ēča režijā

Iļja Ilfa un Jevgeņija Petrova romāna „Divpadsmit krēsli” dramatizējumam Alvja Hermaņa režijā pirmizrāde notiks JRT Lielajā zālē 7. decembrī, savukārt 12. decembrī Mazajā zālē pirmo reizi skatītājiem būs iespēja redzēt vācu rakstnieka Patrika Zīskinda lugas „Kontrabass” iestudējumu, kura režisors ir Ģirts Ēcis.

„Apslēpto dārglietu meklēšana vienā no 12 krēsliem ir iegansts, lai pastāstītu vienu no tiem ebreju stāstiem, kurā smieklīgais un smeldzīgais ir viens un tas pats. Romāns „Divpadsmit krēsli” savā ziņā ir arī Odesas ebreju ielas folkloras apkopojums, kura asinsgrupa ir tā pati, kas Īzaka Bābela Odesas stāstiem, taču tas tika rakstīts padomju kontekstā. Tālaika cenzūra, antisemītisms un citi apstākļi liek uztvert šo romānu kā metaforu varbūt vēl arī kaut kam citam. Interpretāciju iespējas ir atvērtas. Mēs tās izmantosim. Šī stāsta varoņi Ostaps Benders ar savu kompanjonu Kisu sen jau ir folklorizējušies, un vizualizēt tos uz skatuves no mūsu puses ir bezkaunīga un bezcerīga drosme. Mēs par to jau iepriekš atvainojamies,” skaidro izrādes režisors Alvis Hermanis.

„Divpadsmit krēsli” režisors, scenogrāfs un dramatizējuma autors ir Alvis Hermanis, kostīmu māksliniece – Kristīne Jurjāne. Izrādē piedalās aktieri: Andris Keišs, Gundars Āboliņš, Ģirts Krūmiņš, Baiba Broka, Guna Zariņa, Sandra Kļaviņa vai Elita Kļaviņa, Jana Čivžele, Vilis Daudziņš, Jevgēnijs Isajevs, Ivars Krasts, Varis Piņķis, Regīna Razuma, Edgars Samītis un Andis Strods.

Kā lai izstāsta daudziem sen un labi zināmu anekdoti tā, lai būtu ne vien smieklīgi, bet arī mazliet žēl tās varoņu? Kur slēpjas tas āķis? Vai tas tur vispār ir? Tāds grūts, kļūdu pilns, bet skaists ceļš,” spriež aktieris Gundars Āboliņš.

Ģirta Ēcis vācu rakstnieka Patrika Zīskinda lugas „Kontrabass” iestudējumam ir ne tikai režisors, bet arī scenogrāfs. Izrādē stāstits par cilvēku, kurš palicis viens ar sevi, mūziku un visumu. Šis laimīgais izrādē būs aktieris Gatis Gāga.

Izvēloties, vecākiem par spīti, muzikanta karjeru un visneparocīgāko, solo spēlei vismazāk atbilstošāko instrumentu, cilvēks pats sevi nolemj bezgala vienmuļai un vientuļai dzīvei – kā vecai lampiņai, kura deg pamestas mājas pagrabā, un  vienīgais, kas var mainīt šo dzīvi, ir briesmīgs noziegums,” stāsta Ģirts Ēcis

Savukārt aktieris Gatis Gāga aicina padomāt par reiz jaunībā izdarītas izvēles sekām.

"Pat, ja tas jūs tiešā veidā neskar, jūs nekad neesat pasargāti no negaidītiem pārsteigumiem. Jo cilvēku apkārt ir tik daudz, un katrs ir citādāks, un dažreiz kāda rīcība mēdz būt ļoti neprognozējama, jo kādam varbūt vienkārši nav vairs atpakaļceļa, lai labotu reiz pieļauto kļūdu," norāda Gāga. "Bet varbūt kļūdas nemaz nav? Kas mums atliek? Nekā daudz. Samierināties vai arī ne.”

"Divpadsmit krēslu" decembra izrādes ir izpārdotas, LSM informē teātra pārstāve Daiga Bināne, bet uz 13., 17., 18., 21. un 23. decembra izrādēm "Kontrabass" biļetes nopērkamas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti