Daugavpils teātris, rādot uz skatuves krievu klasiķa Antona Čehova lugu „Kaija”, – eksperimentē un meklē jaunus izteiksmes veidus. Darbs pie izrādes sākās augustā, un kaut arī šobrīd radošais process nav noslēdzies, tomēr tā tiek rādīta skatītājiem, – iesaistot viņus radošajā procesā un nojaucot pieņemtos stereotipus par pirmizrādi kā gatavu noslīpētu materiālu.
Čehova „Kaija”, manuprāt, katram teātrim, katram aktierim, katram režisoram ir izaicinājums, tāpēc pasaules dramaturģijas vēsturē šī luga ir viena no visdziļākajām – tāda bezdibeņa materiāls, kuru atšifrēt, interpretēt var bezgalīgi, bezgalīgi ilgi - nevienam nepietiks to gadu lai pateiktu: es esmu visu sapratis un pabeidzis šeit,” uzskata izrādes režisors Oļegs Šapošņikovs.
Izrādē psiholoģiski sarežģītā cilvēku iekšējā pasaule ir pārbaudījums aktieriem un režisoriem. Izrādē ir lomas, kuras spēlē divi aktieri, viens otru nomainot dažādās epizodēs, tā savam spēlētajam tēlam dodot citu raksturu un noskaņu.
Izrāde ir emocionāls pārdzīvojums gan skatītājiem, gan aktieriem.