Dailes teātrī iestudēts mūzikls «Oņegins»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 9 mēnešiem.

Dailes teātrī piektdien būs pirmizrāde Kārļa Lāča, Jāņa Elsberga un Evitas Mamajas mūziklam "Oņegins", ko iestudējis Dž.Dž.Džilindžers.

Mūzikls veidots pēc Aleksandra Puškina darbu motīviem, taču tā kodolā ir stāsts par Jevgēņija Oņegina dzīves traģēdiju. Galvenās lomas atveidos Artūrs Skrastiņš, Ieva Segliņa, kā arī dziedātājs Intars Busulis, kurš iejutīsies paša Aleksandra Puškina tēlā.

„Kārļa Lāča komponētā mūzika tevi ņem aiz rokas un ved ceļojumā, un tam atliek vienkārši ļauties,” izrādes muzikālo partitūru raksturo Oņegina lomas tēlotājs Artūrs Skrastiņš. Mūzika lieliski palīdzot gan sižeta, gan arī tēlu būtības atklāsmē: „Mūzikas amplitūda ir ļoti plaša. Krāsu palete ir milzīga, sākot ar liriskām mīlas ārijām un beidzot ar krievu tautai raksturīgiem folkloras motīviem. Tā kā mūzika ir ļoti dažāda: gan ekspresīva, gan maiga, gan agresīva, gan ārkārtīgi sāpīga, skaista.”

Atkārtoti pārlasot Puškina darbu, Skrastiņš tajā atradis pārsteidzoši daudz no mūsdienu cilvēka pasaules izjūtas un attieksmes pret dzīvi. Oņegins ar pilnu krūti ļaujas visām dzīves baudām un piedāvājumiem, taču galu galā visa alga  ir baiss tukšums, apnicība un vientulība: „Manuprāt, šis darbs šodien ir ārkārtīgi būtisks. Tas runā par Jevgēņija Oņegina sajūtu, ka viņš ir it kā notikumu epicentrā lielā galvaspilsētā, kur dzīve kūsā, sabiedrības krējuma pašā centrā, bet viņš jūtas iztukšots, vientuļš un nogarlaikojies.

Oņegins ir „atēdies” no visa: no sievietēm, draugiem, alkohola, uzdzīves, un viņš bēg pats no sevis kaut kādā ziņā. Tā, man šķiet, ir ļoti šodienīga tēma.”

Mūzikla epicentrā izvirzīta Oņegina dzīves traģēdija - kad viņš beidzot pietuvojas dzīves īstajam kodolam - diemžēl, jau ir par vēlu.


Tatjanas lomu atveidos Ieva Segliņa, kuras redzējumā Tatjana ir ar īpašu maģisku pievilcību apveltīta sieviete. Arī cildena un lepna, kurai gods un pienākums ir augstāks par mīlestību, kaut arī tas sagādā ciešanas. „To es saucu par „russkaja duša” tāpēc, ka bez ciešanām šie cilvēki nevar dzīvot, viņi nepārtraukti meklē iemeslus, lai to darītu. Jā, un Tatjanai piemīt izteiktas goda jūtas. Tas ir tas, kas mūsdienās nav īsti saprotams. Bet toreiz tā bija, un tas bija pilnīgi normāli,” skaidroja Segliņa.

Mūzikla pamatā būs Puškina poēma „Jevgēņijs Oņegins”, taču libretā ievīti vēl vairāku citu Puškina darbu motīvi un arī pats Puškina tēls, stāsta mūzikla libreta autore Evita Mamaja. „Kad mēs atveram Puškina „Jevgēņiju Oņeginu”, tad uzreiz redzam, ka tas vēstījums ir it kā par viņa draugu. Tāpēc tas radās dabiski, ka Puškins un Oņegins ir draugi. Abi divi ir Pēterburgas "čomi", kas atbrauc uz lauku provinci, kur ir mazliet provinciālais Ļenskis, ko abi draugi „pavelk uz zoba”, bet principā tas stāsts ir būvēts uz tādu veču draudzību. Un tā kā trīs no iesaistītajiem cilvēkiem - Kārlis Lācis, Džilindžers un Jānis Elsbergs - arī ir veči, tad bija ļoti labi jūtams, ka viņi ļoti labi saprot, par ko viņi runā,” sacīja Mamaja.

Puškina lomā izrādē iejutīsies dziedātājs Intars Busulis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti