4. studija

Kādēļ Sēlijā pēc uzlabojumiem bāzes stacijā pazuda mobilie sakari?

4. studija

Ceturtā studija

Kādi noslēpumi atklājušies vēsturiskajā Rīgas cirka ēkā?

Cirks neapstājas. Rīgas cirka remontdarbu laikā jaunie mākslinieki prasmes apgūst Āgenskalnā

Pašlaik notiek vērienīgi darbi, atjaunojot Jauno Rīgas teātri, taču aktieri nekur nav pazuduši, izrādes turpinās Miera ielā, bet tikpat vērienīgs remonts patlaban norit arī Rīgas cirkā, kas starp citu, ir viens no vecākajiem Eiropā un pēc 130 gadu ilgas pastāvēšanas top jaunā veidolā. Kas noticis ar cirka māksliniekiem, kuriem šeit vairs nav iespēju uzstāties?

Rīgas cirka direktore Māra Pāvula skaidro: "Cirka mākslinieki ir tāda savdabīga tauta, jo šie mākslinieki lielu daļu laika ceļo no vienas vietas uz otru. Tas ir tas, kas ir kopīgs gan tradicionālam cirkam, gan laikmetīgajam cirkam, un arī Rīgas cirkā nav tādas savas trupas."

Tomēr cirka māksliniekiem ir jātrenējas katru dienu, un ne jau visi katru dienu dodas turnejās, tāpēc mājvieta treniņiem kaut kur jārod. Iespējams, acīgi garāmgājēji un braucēji Āgenskalnā būs pamanījuši izkārtni – "Rīgas cirka skola".

Skolas vadītāja Marita Sanžarevska stāsta, ka šis skolai ir jau piektais darbības gads. Skola Āgenskalnā darbojas jau divus gadus. Ja citur Eiropā cirka mākslu iespējams apgūt pat augstskolās, tad Baltijā vēl tādu iespēju nav, tāpēc mākslinieki jau piekto gadu kvalificējušies kā treneri un izglīto visus cirka cienītājus nevis cirka arēnā, bet pielāgotā sporta zālē. Lielākoties uz nodarbībām nāk bērni, bet netrūkstot arī pa dažam labam senioram

Treneris un cirka mākslinieks Dmitrijs Pudovs stāsta, ka bērni mācas gan akrobātiku, gan žonglēšanu, gan līdzsvara disciplīnas, otrajā gadā sākas gaisa akrobātika, pēc trešā gada var apgūt disciplīnu, ko audzēknis pats vairāk vēlas.

Treneris un cirka mākslinieks Aleksejs Smolovs par nokļūšanu cirka mākslā teic: "Es nokļuvu tādā apzinātā vecumā, jau pāri divdesmit gadiem, sāku nodarboties ar ugunsšovu un tas notika pateicoties Dmitrijam, pirms tam es nodarbojos ar cīņu mākslām, un tad es atradu savu kaisli pret akrobātiku.

Tomēr, apmeklējot Cirka skolu, jārēķinās, ka ne katrs kļūs par "gumijas cilvēku" vai akrobātu un uzstāsies arēnā. "Mums tā primārā vēlme, lai pēc iespējas vairāk tas bērns vai pieaugušais uzzinātu par šo mākslu, un pat ja viņš nekļūs par cirka mākslinieku, būtu interese nākt uz cirku un iemīlēt šo mākslas formu," norāda skolas vadītāja.

Cirka mākslinieka darbs nav rozēm kaisīts un ar to, ka nebūs siltas darba vietas uz mūžu, ir jārēķinās, uzsākot karjeru cirka mākslā, jo jāceļo no valsts uz valsti.

Māra Pāvula uzsver, ka par spīti remontiem cirka ēkā, cirks nav apstājies un skatītājam piedāvā plašu viesizrāžu programmu. Komentējot gaidāmās pārmaiņas, cirka vadītāja skaidro, ka telpas tiks padarītas funkcionālākas – mākslinieki varēs uzstāties gan arēnā, gan frontāli, jo būs modificējamas tribīnes. "Mēs esam atraduši ļoti daudz visādu dekoru, kas nebija redzami pēdējos gados, piemēram, oriģinālos dēļus ar sienu gleznojumiem arī no pagājušā gadsimta sākuma. Tie visi būs redzami šeit, integrēti interjerā, jo arhitekti pieiet ar lielu pietāti, lai maksimāli to saglabātu," usver Pāvula.

Tīģerus, lauvas, ziloņus gan vairs Rīgas cirkā neredzēsim, jo tas veidojas par multifunkcionālu mākslas telpu, kur kopā satiksies visdažādākie mākslinieki no visas pasaules, savukārt mūsu cirka mākslinieki turpinās ceļot no cirka uz cirku un brīvos brīžos ar savu meistarību iepazīstinās citus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt