Orķestra muzikāli izcilo darbu šajā svētdienā, 10. martā varēs baudīt prominentās Ķelnes filharmonijas klausītāji. Kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” koncertēs kopā ar pazīstamo franču čellistu Žanu Gijēnu Keirasu. Pie orķestra diriģenta pults – Normunds Šnē.
“Es neesmu nekad bijis Ķelnes filharmonijā, bet, protams, šī vieta ir leģendāra un atstāj iespaidu jau pirms ierašanās. Mēs ļoti daudz sagaidām no šī vakara,” atklāj Normunds Šnē.
Ķelnes filharmonija ir viena no redzamākajām Eiropas kultūras citadelēm. Tā savas durvis klausītājiem vēra 1986. gadā, un uzstāties šajā zālē ir ļoti nozīmīgi. Orķestris “Sinfonietta Rīga” 10. marta programmā iekļāvis divus izcilus Haidna opusus.
“Man šķiet, ka Haids mazliet ir Mocarta ēnā. Manuprāt, šī mūzika ir vienā līmenī. Protams, nevaram salīdzināt divus ģēnijus, kuriem katram ir savs rokraksts un savas idejas, bet man Haidns ir ļoti tuvs. Un, protams, braucot tur, mēs rādām to, kas mums ir spēcīgs un kur varbūt mums ir kāds nieks, ko varam jaunu pateikt publikai, kas ir dzirdējusi visu,” uzskata Šnē.
Kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” kopā ar franču čellistu Žanu Gijēnu Keirasu Ķelnē atskaņos Haidna Čellkoncertu do mažorā.
“Ķelnes filharmonijā uzstājos bieži. Tur ir 2000 skatītāju liela zāle, kas būvēta kā amfiteātris, tur ir izcila akustika. Man patīk Ķelnes filharmonijas klausītāji. Tie lielākoties ir vācieši – atvērti un bieži vien ļoti spontāni,” stāsta Keirass.
Savukārt orķestra “Sinfonietta Rīga” koncertmeistare Marta Spārniņa uzskata – Keirasam piemīt viss, kas nepieciešams labam mūziķim: pilnīga tehniska perfekcija, mūziķa harisma un brīvība un spontanitāte priekšnesuma laikā.
“Šis ir īpašs orķestris, tam piemīt īpaša dinamika – katra mūziķa spēja spēlēt ar īpašu atdevi,” bilst Keirass.
Ķelnes filharmonijas programmā iekļauti arī orķestrim tik vērtīgie opusi – igauņu komponista Erkisena Tīra gleznieciskais, pasaulskaniskais tvērums un norvēģa Rolfa Ballina ģeometrijas iedvesmotās muzikālās abstrakcijas.