Sākas koncertcikls robežu nojaukšanai starp mūziķiem un klausītājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Piektdien Spīķeru koncertzālē sāksies jauns koncertu cikls, kam dots nosaukums „Koncertizrādes Spīķeros”.

Koncerti būs īpaši ar to, ka tajos mūzika savīsies ar stāstījumiem, videomākslu un teatrāliem elementiem. Cikla idejas autors ir pianists Juris Žvikovs, kurš atzīst, ka viņam ir vēlme nojaukt bieži vien visai lielo distanci starp mūziķiem un klausītājiem un abas puses daudz vairāk satuvināt.

Ciklu aizsāks pats Juris Žvikovs ar klaviermūzikas koncertu, kam sekos Ievas Paršas uzstāšanās kabarē dziesmu programmā. Ieva Parša dzied kabarē stila dziesmu, kas izskanēs cikla otrajā koncertā Valentīna dienā. Dziesmā ir stāsts par Amoriņu, kas apstaigā pilsētu, un kurš cilvēks vien viņu ierauga, tas uzreiz iemīlas. „Viņš parādās visinteresantākajās situācijās. Piemēram, pirmajā pantiņā viņš parādās ielu krustojumā policistam, kad tas paceļ savu zizli. Policists grib teikt: „Stop!”, bet viņš pateica „Amour, amour!”. Viņš iemīlējās,” stāsta Parša.

Tieši tāpat notiek ar saldējuma pārdevēju, tiesnesi un vēl citiem pilsētniekiem. Par nekārtību radīšanu Amoriņu grib izraidīt no  pilsētas, bet, prom steidzot, viņš vēl nejauši ielūkojas baznīcā.

Un tā vietā, lai koris dziedātu „Amen, tas dzied „Amour”,” stāsta Parša.

Muzicēšana, kas mijas ar stāstījumiem, videomākslu, reizēm arī ar dzeju, būs iezīmīga jaunajam ciklam „Koncertizrādes Spīķeros”, kuru idejas autors ir pianists Juris Žvikovs, viņš stāsta, kā radusies iecere par šādu ciklu.

Man personīgi diezgan bieži, aizejot uz koncertu, ir tā - kad es redzu, kā mūziķi iznāk uz skatuves, paklanās un sāk spēlēt, es sāku domāt - nē, šeit es tomēr uztaisītu citas gaismas. Viņi sāk spēlēt nākamo gabalu, es atkal domāju - nē, šeit es kaut kādu stāvpulksteni uzliktu, arī krēslu un galdu. Šeit es nolasītu dzeju. Lūk, tad šis koncertu cikls šādu variantu piedāvās,” nosaka Žvikovs.

Pie cikla koncertu vizuālā tēla veidošanas strādās video mākslinieks Roberts Rubīns, kuram jau vairākos koncertos bijusi ļoti laba sadarbība ar mūziķiem.

„Es neilustrēšu mūziku vai Jura stāstīto, bet mūsu kopīgais uzdevums būs - ar gaismām, ar video palīdzību radīt atmosfēru, sajūtu,” saka Rubīns.

Pirmais cikla koncerts notiks jau piektdien, 24. janvārī, un tajā Juris Žvikovs aicinās klausītājus uz muzikālu uzvedumu „Pianista darbistabā”. „Koncerta pirmajā daļā jūs būsit pianista darbistabā 19.gadsimtā, bet koncerta otrajā daļā pianista darbistabā 21.gadsimtā. Galvenais būs radīt darbistabas atmosfēru, lai nojauktu barjeru starp mūziķi un klausītāju, un publika sajustu, ka ir ļoti tuvu klāt,” norāda Žvikovs.

Cikla otrais koncerts notiks 14. februārī, Valentīna dienā, un tajā dzirdēsim ievērojamu komponistu kabarē stila dziesmas.

„Ticiet vai nē, bet tādi lielie komponisti kā Britens vai Šēnbergs ir komponējuši kabarē dziesmas, un mēs tās dziesmas papētījām, atradām, salikām vienā programmā, ko nosaucām „Lielo komponistu mazie grēciņi””, stāsta autors.

Arī par katru dziesmu no kabarē programmas Jurim Žvikovam savs stāsts. Piemēram, lai klausītāji nebrīnās, ka Viljama Bolkoma dziesma iesākas ar visai šķībiem akordiem, jo tam ir savs pamatojums situācijā, kādā pianists atrodas.

„Četri no rīta. Bārā. Pianists sēž un spēlē. Viņš drusku jau ir žvingulī, tāpēc ka nav laidis nevienu glāzīti garām, kas viņam piedāvāta. Tāpēc tās harmonijas ir greizas, jo viņam tas prāts jau ir kā „palagi vējā”,” situāciju ilustrē pianists.

Bārā ir arī kāda dāma - pēdējā apmeklētāja, kas met acis uz pianistu, un arī par to dziesmas stāsts.

Kabarē dziesmu programma skanēs 14. februārī, bet tuvākais un arī pirmais cikla „Koncertizrādes Spīķeros” koncerts notiks  24. janvārī Spīķeru koncertzālē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti