Raimonda Paula sadarbība ar Dailes teātri turpinās vairāk nekā pusgadsimtu. Jaunais ieraksts ir viņa sirsnīgs, gaišs un brīžiem arī humora pilns atskats uz kopīgi paveikto. Klavierversijās viņš ieskaņojis 15 kompozīcijas no 15 izrādēm, kas katra ietver vairāku melodiju virknes. Albuma ieraksts notika šī gada pavasarī Latvijas Radio 1. studijā.
Gandrīz vai par pārradīšanas procesu ieraksta laiku dēvē Dailes teātra muzikālais vadītājs, ieraksta producents Juris Vaivods.
“Šajā gadījumā tika veidotas tādas mazas svītas. Šoreiz viņa paša desmit pirkstos, ne orķestra skaņā.
Tā ir burvīga maestro paša atskatīšanās uz to lielo periodu, kad viņš ir sadarbojies ar leģendāriem Dailes teātra režisoriem,” atzīmē Juris Vaivods.
Izrāde ''Filma top'', ko 1966. gadā iestudēja Pēteris Pētersons, bija pirmā Raimonda Paula sadarbība ar Dailes teātri. Mūzika no šīs izrādes ir viens no interesantajiem atklājumiem jaunajā ierakstā līdzās vēl vairākiem citiem.
“Viņam pašam bija pārsteigums par radīto mūziku izrādei “Šausmas, Janka jau sācis domāt”, kuras režisore bija tuva viņa ģimenes draudzene Tīna Hercberga,” stāsta Juris Vaivods. “Protams, ļoti interesanti būs paklausīties to izrāžu mūziku, kuru varbūt mēs gluži neasociējam ar to Raimonda Paula vieglās mūzikas vai tādas romantiskās, sentimentālās mūzikas pieskārienu, proti, mūzika izrādei “Brands” vai “Kaligula” tādā viņa viena paša klavierversijā – tas, manuprāt, arī ir ļoti interesanti.”
Protams, būs arī ļoti populārās melodijas no tādām izrādēm kā “Īsa pamācība mīlēšanā”, “Elizabete, Anglijas karaliene”, “Meža gulbji”, “Šerloks Holmss”, “Džons Neilands”.
Tiesa, arī ļoti populārās melodijas jaunajā klavierversijā skan atšķirīgās, varbūt liriskākās nokrāsās, nekā ierasts.
Albums tiek izdots gan kompaktdiska, gan vinila plates formātā, kas ir formāts vairāk nesteidzīgiem mūzikas baudītājiem, kuri mūziku patiešām klausās, nevis uzliek fonā.
Juris Vaivods norāda: “Es to sākumā biju iedomājies kā vienu disku, ko mēs varam ielikt mašīnas atskaņotājā un klausīties – braucam un klausāmies. Bet tad es, studijā strādājot, jau pēc pirmās ieraksta dienas sapratu, ka tas tā nebūs, ka tā tomēr ir klausāmā mūzika. Un man ir liels prieks, ka mēs realizējām to arī skaņuplates formātā. Šī būs tāda lieliska iespēja divas plates uzlikt un izbaudīt. Albums veidots kā dubultplate.”
Kompozīcijas bieži vien ietver daudznozīmīgāku vēstījumu, nekā šķiet pirmajā brīdī.
Juris Vaivods stāsta: “Es viņam jautāju: kā jūs tajos trakajos padomju gados dabūjāt “Branda” mūzikas partitūrā iekšā “Klusa nakts, svēta nakts” motīvu? Tas jau varbūt neskan tik atklāti no sākuma līdz beigām, bet šī zīmīgā intonācija un beigu frāze, ko tik tiešām viņš arī nospēlē līdz galam, tur tā ir. Un, jā, tā bija liela drosme no viņa puses toreiz.
Kaut kā ar viltu tomēr iemānīt arī kaut ko tādu, kas cilvēkiem atkal bija kārtējā cerība, ka viss vēl nav beidzies, ka kaut kas var mainīties.”
Simbolisku vizuālo noformējumu albumam “Dailes pieskāriens” veidojis Miķelis Fišers, albums klajā nācis Dailes teātra simtgades gadā, kā arī sagaidot maestro Raimonda Paula 85. jubileju, kas apritēs 12. janvārī.