Ludvigam van Bēthovenam pavisam ir 32 klaviersonātes.
Un šis ir žanrs, ko dēvē arī par dižā komponista radošo darbistabu, jo sonātes Bēthovens rakstījis visa mūža garumā. Pianistu vidū tās pielīdzinātas “ābecei”, kas jāapgūst jau skolas laikā.
“Ja salīdzina pirmo sonāti un pēdējo sonāti, ko jūs šovakar koncertā dzirdēsiet, tās ir pilnīgi divas atšķirīgas pasaules. Pirmais ir Bēthovens, kas ir ļoti līdzīgs saviem priekšgājējiem, kas mēģina atdarināt šo stilu. Bet pēdējā sonāte jau ir pilnīgi citā pasaulē un paceļas virs šīs zemes,” stāsta pianists Daumants Liepiņš.
Rudens kamermūzikas festivāla atklāšanas koncertā Daumants Liepiņš izpildīs arī “Pastorālo” sonāti, kas iezīmē Bēthovena kā komponista brieduma periodu.
Pianista nolūks koncertprogrammā esot izcelt tieši komponista personību mūzikā, savas kā atskaņotājmākslinieka interpretācijas atstājot otrajā plānā.
Daumants Liepiņš atklāj: “Es domāju, ka šādos gadījumos vissvarīgākais ir tiešām nolikt malā to savu personību un censties atrast, ko mūzika pati par sevi stāsta.”
Divu nedēļu garumā Rudens kamermūzikas festivāls Rīgā, Jūrmalā, Madonā, Talsos un Daugavpilī piedāvās deviņus koncertus. Ja festivāla pirmajā nedēļā sevi parādīt dota iespēja jaunajiem mūziķiem, otrās nedēļas koncertos uzstāsies jau pasaules atzinību guvuši kamermūziķi.
“Dzintaru koncertzālē uzstāsies brīnišķīgais četru franču džentelmeņu stīgu kvartets “Modigliani”. Ikdienā viņi mīt Parīzē un kopā spēlē jau 15 gadus. Un kā kritiķi saka – tas ir ansamblis ar perfekti izbalansētu skaņu,” stāsta Rudens kamermūzikas festivāla mākslinieciskā vadītāja Baiba Kurpniece.
“Mēs iesākām ar Bēthovenu un noslēdzam ar Bahu. Tās būs sešas Baha svītas čellam, ko atskaņos pasaules slavenais franču čellists Žans Gijēns Keirass.”