Baha mūzika iet cauri laikam un lieliski ļaujas interpretācijai, jo tā sakņojas universālā garīgā mistērijā. Kā norāda pūtēju orķestra "Rīga" direktore Ilona Breģe, mūsdienu iespējas pieļauj Baha komponēto ērģeļu mūziku pārlikt orķestrim, kas piešķir Baha mūzikai jaunu skanējumu.
"Bahs ir bijis ārkārtīgi reliģiozs cilvēks, visi viņa simboli ir saistīti ar Bībeli, ar Kristu. Visa Baha mūzika ir ļoti, ļoti dziļi reliģioza, tas arī piepilda ar garīgumu. Baha mūzika sastāv no simboliem, to ir pētījuši daudzi pētnieki. Viņam ir atsevišķi motīvi, kas ir gan uzbraukšanai debesīs, gan krusta gājiena motīvi, gan arī dažādi ciešanu un sāpju motīvi, prieka motīvi, ir ļoti liels dziļums. Var apbrīnot šo komponistu, kurš ir radījis tādus darbus, kur var jebkurā paaudzē, jebkurā laikā atrast kaut ko savu," stāsta Ilona Breģe.
Ērģelniece Ilze Reine koncertam izvēlējās Baha 1708.gadā sacerēto, priecīgi dzirkstošo Prelūdiju Mi mažorā un lirisko korāļprelūdiju "Pie Bābeles upēm".
"Ja drīkstētu mūžā izvēlēties tikai vienu komponistu, ko atskaņot, mana izvēle nešaubīgi būtu Bahs. Tur nav nekā lieka un viss ir savā vietā, tas ir ar lielu izteiksmi un emociju, tas nav sausi. Es tajā brīdī esmu laimīga, kad es to spēlēju, tā ir ļoti liela koncentrācija uz kaut ko vienu. Tas ir prieks par to, cik brīnišķīgi skan Doma baznīca, tas, kā ērģeles piepilda telpu, ir kaut kas vienreizējs un neaprakstāms," pauž Ilze Reine.
Koncerta noslēgumā skanēja itāļu komponista Džirolamo Derako skaņdarbs "Astrolabio". Tas atzinīgi tika novērtēts "Rīga 2014" notikušajā konkursā, kurā mūsdienu komponistiem bija iespēja interpretēt, turpināt un debatēt ar Bahu, interpretējot komponista simbolus un valodu.