Rīta Panorāma

Intervija ar Benu Morisonu, Aleksu Morisonu, Skotu Padenu, Filipu Brezinu un Raienu Avelonu

Rīta Panorāma

Telefonsaruna ar Ojāru Skudru par Rīgas domes varas nomaiņu

Operdziedātāja Marina Rebeka ierakstījusi operu "Traviata"

Operdziedātāja Marina Rebeka ar kolēģiem  ierakstījusi operu «Traviata»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Rīgā tikko pabeigts Verdi operas "Traviata" ieraksts ar Marinu Rebeku Violetas lomā. 2018./2019. gada sezonā itāļu opermūzikas granda Džuzepes Verdi nemirstīgais bestselleris "La Traviatta" dažādos pasaules opernamos savus klausītājus pulcējis 716 reizes. Šim rekordam nu piepulcējies arī Marinas Rebekas un citu pasaules līmeņa dziedātāju ieraksts. 

Ierakstu nams “Prima Classic” sadarbībā ar koncertaģentūru “Laba mūzika” Verdi operas “Traviata” septiņās mūzikas ierakstu sesijas dienās Lielajā ģildē pulcēja Latvijas festivālu orķestri un Valsts akadēmisko kori “Latvija” diriģenta Mihaela Balkes vadībā, turklāt ar neticami spožu solistu zvaigznāju – Violetas Valeri lomā Marina Rebeka, Alfrēda Žermēna lomā – Čārlzs Kastronovo. 

“Es savā dzīvē esmu nodziedājusi visvairāk tieši Traviatas, nevis kādas citas partijas, jo [bijuši] 16 iestudējumi. Acīmredzot visos operteātros pasaulē gribējās atstāt jauku liecību par to, ko esmu spējusi darīt. Nākotnē repertuārs mainīsies, un Traviata kādā brīdī būs jāatstāj,” pastāstīja Marina Rebeka. 

Izcilos solistus viņa sastapusi, dziedot pasaules opernamos, un viņi ir ideāli piemēroti partneri ar saskanīgām balsīm, īpaši “Traviatā”. 

“Esmu patiesi laimīgs par Marinas Rebekas uzaicinājumu piedalīties “Traviatas” ierakstā. Mēs esam lieliski kolēģi, un mūsu balsis uz skatuves saskan. Kad viņa pateica par šo projektu, es tā priecājos! Alfredo lomu es dziedu jau sen, bet tā nekad nav ierakstīta. Arī Rīgā es esmu pirmo reizi, un mēs strādājam no sirds, lai “Traviatas” ieraksts izdotos,” atklāja Kastronovo. 

Ar vācu diriģentu Mihaelu Balki tapušas koncertprogrammas Eiropā, un Marina Rebeka ar viņu kopā īsteno arī jaunas muzikālās idejas. 

“Marinas Rebekas balss maģija ir milzu emocionālā amplitūda. Pirmajā cēlienā tā ir kā noslēpums un vēlāk pāraug milzu eksplozijā, kas mijas ar noslēgtību, jo Violetai ir jādomā, ko darīt ar savu dzīvi.

Viņas balsī dzird katru smalko niansi, tur ir daudz krāsu un apbrīnojama enerģija. Man kā diriģentam kopā ar orķestri arī ir jāatrod šīs nianses,”

teica Mihaels Balke. 

Skaņu ieraksts no solistiem prasa milzu koncentrēšanos un enerģiju. Arī mūziķu piepildītie koncertu kalendāri ir saistīti ar ļoti koncentrētu ieraksta laiku. 

“Jāmeklē ne tikai krāsas un intonācija, lai būtu ideāli, bet arī attieksme – lai balss parādītu kaut kādu gara noskaņojumu. To nevar uzreiz dabūt, jo citreiz stress par to, ka tas ir ieraksts un ka tagad ir jātaisa ideāli, tas stress ļoti traucē. Kaut kādā brīdī ir jāaizmirst, ka tas ir ieraksts, un jāiedomājas, ka tas ir koncerts un ka mēs vienkārši dodam to labāko,” norādīja Rebeka. 

Verdi operas “Traviata” ieraksts pie klausītājiem nonāks tikai ziemā – priekšā vēl liels skaņu režisora darbs.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti