Sadaļas Sadaļas

Rīta Panorāma

Telefonintervija ar Antonu Kursīti

Rīta Panorāma

Intervija ar Laimdotu Straujumu

Dž.Verdi «Traviata» iestudējums Novosibirskā

Novosibirskā ar ovācijām uzņem latviešu komandas «Traviatu»

Diriģents Ainārs Rubiķis pēc nozīmīgās "Zeltas maskas" balvas saņemšanas kategorijā "Labākais operetes vai mūzikla diriģents" par pirmiestudējumu Krievijā - amerikāņu komponista Leonarda Bernstaina "Mesu" - kopā ar radošo komandu no Latvijas savā pastāvīgajā darba vietā Novosibirskas Akadēmiskajā operas un baleta teātrī iestudējis Džuzepes Verdi "Traviatu". Pēc aplausu vētras pirmizrādē aprīļa beigās tā turpina dzīvot savu skatuves dzīvi.

Diriģenta Aināra Rubiķa un režisores Rēzijas Kalniņas radošā komanda Novosibirskas Akadēmiskajā operas un baleta teātra izrādē "Traviata" ir no Latvijas - scenogrāfs Kristaps Skulte, kostīmu māksliniece Anna Heinrihsone, gaismu mākslinieks Igors Kapustins, kustību māksliniece Ilze Zīriņa un grima māksliniece Baiba Bindemane. Kopā ar operas māksliniekiem viņi izspēlē jauneklīgu "Traviatas" iestudējumu.

Tā ir dzīve, kas ir manā galvā. Attiecības ar jebko, ieskaitot attiecības ar tēvu. "Traviata" ir visperfektākā, ieskaitot mūziku, jo Verdi ir bijis tik unikāls! Kā vīrietis tik mīlošs, tik kaislīgs, tik sāpīgs, tik man saprotams, ka var teikt, jā, "Traviata" bija mans sapnis," atzīst režisore Rēzija Kalniņa.

"Visi tēli dzīvo mūsos pašos. Bildes, kas iet garām - tu skaties uz šiem cilvēkiem un redzi, ka viņi izspēlē tavu dzīvi. Nevis kaut kādu mistisku dzīvi, kas ir kādā grāmatā uzrakstīta, bet tavu dzīvi," saka diriģents Ainārs Rubiķis.

Mēs viņus ļoti mīlam, ar viņiem ir ļoti viegli strādāt. Mirklis, un viņi iekļaujas kolektīvā," par latviešu komandu saka Violetas lomas atveidotāja, soliste Anastasija Dmitrijeva. Savukārt "Traviatas" Alfredo Sergejs Kuzmins norāda - Rēzijai Kalniņai un Aināram Rubiķim ir svaigs skatījums uz mūziku. "Sākumā visi domā - cik neparasti, bet vēlāk saprot, ka tas ir interesanti. Viņi mums atnesuši daudz jauna. Iepriekš tik daudz svaiguma mūsu teātrī nebija," saka Sergejs Kuzmins.

Režisores Rēzijas Kalniņas iecere bija veidot izrādi kā psihodrāmu, kurā ir trijstūris - ļaundaris, upuris un glābējs. Violeta Kristapa Skultes scenogrāfijā ir kā putns, kurš iesprostots būrī.

Būra tēma iet izrādei viscaur - gan vizuālā, gan idejiskā ziņā. Mēģināju to kaut kā iznest. Ar "Traviatu" nopietni iepazinos tikai šajā projektā. Mūziku zināju, bet padziļināti stāstu nebiju pētījis. Tagad tā ir mana pirmā pieredze, varbūt tāpēc ar svaigu aci bija pat vieglāk," norāda scenogrāfs Kristaps Skulte.

Kostīmu māksliniece Anna Heinrihsone uzsver, ka šī "Traviata" nav tāda, kas saistītos ar kādu konkrētu laiku vai notikumu: "Tā vide ir mūsu pašu izdomāta. Vide ir Rēzijas galvā tapusi, un mēs tajā esam pilnīgi iekļāvušies - pilnīgi jaunā pasaulē."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt