«Nabas» dziesmu izlase janvārī: «Mount Eerie», «Mouse on Mars» un citi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Janvāra trešā nedēļa šogad iesākās bezgala skumji. Pasaule uzzināja, ka 46 gadu vecumā mūžībā aizgājusi 90. gadu ikonu „The Cranberries” soliste Doloresa O’Riordana. Kamēr žurnālisti mēģina izdibināt dziedātājas nāves iemeslus, kuri pagaidām netiek atklāti, fani var no (droši vien) putekļainajiem plauktiem izcelt grupas lieliskos pirms trīs albumus. Lai arī par labāko aptaujās allaž kronēts 1994.gada “No Need To Argue” ar "Cranberries" karjeras lielāko hītu “Zombie” priekšgalā, #MūzikasSirds nešaubīgs favorīts tomēr ir debijas albums “Everybody Else Is Doing It, So Why Can’t We”, un manu pašu mīļāko "The Cranberries''  dziesmu. Tomēr jaunais gads ir nesis arī pozitīvus un muzikāli pārsteidzošus notikumus.

 

Grupas "Mount Eerie" skaistais un skarbais albums

Fils Elverums jeb "Mount Eerie" pērn izdeva vienu no gada skaistākajiem, vienlaikus skarbākajiem albumiem šajā desmitgadē. “A Crow Looked At Me” – stāsts par cilvēka samierināšanos ar tuvākā cilvēka nāvi – nokļuva daudzu gada topu augstākajās vietās, ieskaitot MS. Nav pat pilns gads apriņķojis, kā "Mount Eerie" piedāvās šīs plates turpinājumu, šoreiz vārda “turpinājums” vistiešākajā nozīmē. Vismaz par to liecina plates pirmais singls “Distortion”.

Muzikāli un tekstuāli šis 10 minūtes garais skaņdarbs droši iederētos arī pērnā gada albumā, taču pamainījušās ir divas lietas.

Pirmkārt, laika atstatums, kopš nomira Fila sieva Ženevjēva, kas nozīmē arī emociju maiņu. Otrkārt, mūziķis ir vēl spēcīgāk nostiprinājis savu stāstnieka talantu, un “Distortion” es droši lieku blakus “Benji” spožākajiem mirkļiem. Šajā dziesmā Elverums atceras laiku, kad pirmoreiz redzēja mirušu cilvēku – tas bijis pirms daudziem gadiem, kad nomira viņa vecvectēvs. Savukārt otrā reize bija pavisam nesen – 2016.gadā, kad vēzis pieveica Ženevjēvu.

Aizkustinošs ir arī blakus stāsts, kurā Elverums atceras milzīgos pārdzīvojumus 23 gadu vecumā, kad viņš baidījās, ka tūlīt būs jākļūst par tēvu un pazudīs neatkarība, brīvība, un tad milzu atvieglojumu, kad meitenei tomēr parādījās mēnešreizes. Starp citu, es šo emociju buķeti visā pilnībā arī piedzīvoju tieši 23 gados.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

 

"Mouse on Mars" jaunais singls vieš cerības

Seši gadi pagājuši kopš vācu glitch/IDM duets „Mouse on Mars” izdeva savu līdz šim jaunāko ierakstu “Parastrophics”. Tas mainīsies aprīlī, kad veikalos nonāks plate “Dimensional People”, ko šobrīd ievada pirmais singls “Dimensional People Part III”.

It kā jau tam nevajadzētu būt milzu šokam, ka sadarbība starp eksperimentālistiem „Mous On Mars” un „Bon Iver” ir veiksmīga. Abu muzikālajā domāšanā ir daudz līdzību. Tomēr mazliet pārsteidz, cik ĻOTI šie mūziķi izklausās mijiedarbīgi, apvienojot ''Mouse on Mars'' ambiento pusi un Bon Iver džeza noskaņas.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

 

"Moon King" pārvākšanās raisa pārmaiņas

"Moon King" ir kanādiešu mūziķa un producenta Daniela Vudheda solo projekts. Aktīvi sācis darboties šīs desmitgades sākumā, sadarbojoties ar daudziem leibla Arbutus Records mūziķiem, ieskaitot arī Grimes. 2015.gadā izdots viņa pagaidām vienīgais albums “Secret Life”. Pērn iznāca Moon King EP “Hamtramck ‘16”, bet tagad, jauna gada sākumā, Vudheds piedāvā vēl vienu dziesmu – “I’ve Stopped Believing”. Vudheds jau vairākus gadus dzīvo Detroitā, ASV, bet lielāko daļu mūža pavadījis dzimtajā Toronto, Kanādā.

Pārvācies uz Detroitu, jo dzīve Toronto bijusi pārāk dārga un nedraudzīga neatkarīgajiem jeb indie māksliniekiem. Pārvākšanās uz tehno mūzikas dzimteni ir mainījusi arī mūziķa muzikālo pusi. Šī dziesma ir tieši par to – gan atmiņām par Toronto, gan jauno karjeras soli Detroitā.

 

"Marshmello" atvadās no Lila Pīpa

Pagājušā gada novembrī, kad no fentanīla un benzodiazepīnu pārdozēšanas 21 gadu vecumā nomira Lil Peep, es tā arī nesaņēmos uzrakstīt par viņu. Tik sāpīgi bija klausīties viņa skaņdarbus un prātot, kāda karjera šim harismātiskajam jaunietim būtu izvērtusies. Viņa kontā tā arī paliks tikai viens albums.

Taču dziesmu ir daudz daudz vairāk. Gan izdotu, gan arī neizdotu. Un šis ir tas gadījums, kad es tikai priecāšos par t.s. “post-humous” relīzēm jeb pēc-nāves ierakstiem. Pirmais šāds skaņdarbs nāk no jaunās EDM zvaigznes – amerikāņu producenta Marshemello jeb Krisa Komstoka. Pēc Lil Peep mātes Lizas Vomakas lūguma viņš izdevis skaņdarbu “Spotlight”. Tā spotlaitā tiešām ir Lil Peep, ar sev raksturīgo dziedājumu/repošanu, ģitārām un liriku, to vairāk padarot par savu gabalu.

 

"Of Montreal" piecpadsmitais veikums un cerības

Amerikāņu mūziķa Kevina Bārnsa vadītais kolektīvs "of Montreal" nesen varēja svinēt 20 gadu jubileju. Vai tas ir daudz, vai maz, ir strīdīgs jautājums, taču 20 gados izdot 14 albumus ir neapšaubāmi iespaidīgi. Šādai produktivitātei gan mēdz būt arī ēnas puses, proti, atkārtošanās un apnikšana pārējiem, un tas nav gājis secen arī ''of Montreal'' jaunākajiem albumiem, kuri bija krietni vājāki par karjeras pirmās puses ierakstiem. Kā kulminācija noteikti jāmin 2007.gada albums “Hissing Fauna, Are You the Destroyer?”.

Martā ''of Montreal'' izdos jau piecpadsmito plati, un tās pirmais singls rada pamatotas cerības. Divdaļīgais “Paranoic Intervals / Body Dysmorphia” ir ritmiski lipīgs, grūvīgs disco/synthpop krustojums. Kā norāda pats Bārnss, jaunajam albumam viņš iedvesmu smēlies 80. gadu singlos, kad popmūzikas dziesmai kā likums b-pusē bija pagarināta deju versija. “Paranoic Intervals / Body Dysmorphia” atgādina tieši šādu konceptu un ļoti strādā. Skatīsimies, kāds būs rezultāts albumā.

 
 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti