Mūzikas akadēmijas simfoniskais orķestris atklās sezonu ar latviešu mūziku

Oktobra sākumā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) simfoniskais orķestris, diriģenta Andra Vecumnieka vadībā atklājot savu koncertsezonu, aicina klausītājus uz latviešu mūzikas programmu, kurā iekļauti gan sen nedzirdēti, gan iepriekš nezināmi darbi.

Orķestris sezonu atklās ar diviem koncertiem. Sestdien, 1. oktobrī, Starptautiskajā mūzikas dienā plkst. 18 visi interesenti tiek aicināti uz Mūzikas akadēmijas Lielo zāli, savukārt 2. oktobrī latviešu mūzikas programma izskanēs skaisti renovētajā un modernizētajā Alūksnes Kultūras centra Lielajā zālē.

Programmas atskaņojumā piedalīsies lielisks solistu sastāvs - Eva Bindere (vijole), Laura Teivāne (soprāns), Ieva Parša, Tatjana Kopača (mecosoprāns), Maksis Krilovs (bass), Edgars Ošleja, Viktorija Pakalniece (teicēji) un arī JVLMA jauktais koris.

Sezonas atklāšanas koncertos izskanēs Oļģerta Grāvīša "Skaņu glezna Emīla Dārziņa piemiņai" balsij un orķestrim (veltījums Jānim Ivanovam), Jāzepa Mediņa 1911. gadā sacerētais Koncerts vijolei ar orķestri, kas piedzīvos savu pilnās orķestra versijas pirmatskaņojumu, Pētera Vaska Kantāte sievietēm soprānam, jauktajam korim un simfoniskajam orķestrim un vēl viens pirmatskaņojums - Tālivaldis Ķeniņš Kantāte "Sawan-Oong" (Vēja gars)  basam, jauktajam korim, teicējiem un simfoniskajam orķestrim.

"Skaņu glezna Emīla Dārziņa piemiņai" balsij un orķestrim ir Oļģerta Grāvīša spilgtākais skaņdarbs orķestrim. Pats komponists par savu muzikālo veikumu savulaik izteicies, ka "Skaņu gleznā" tēlota Emīla Dārziņa romantisko ilgu, sapņu un cīņas pilnās dzīves traģika. Koncertā Rīgā kopā ar orķestri muzicēs soliste Ieva Parša, bet Alūksnes klausītājus priecēs dziedātāja Tatjana Kopača.

Jāzepa Mediņa Koncerts vijolei ir pirmais latviešu vijoļkoncerts, tapis 1911.gadā. Tas pāris reizes ir ticis spēlēts agrāk, bet tikai ar klavieru pavadījumu, oriģinālā ar orķestri pilnā veidā tas vēl nekad nav atskaņots.

Pētera Vaska godbijīgā un pielūgsmei tuvā Kantāte sievietēm soprānam solo, jauktajam korim un simfoniskajam orķestrim ar Imanta Ziedoņa dzeju savu pirmatskaņojumu piedzīvoja tieši Latvijas Mūzikas akadēmijā (toreiz Konservatorijā) pirms 36 gadiem - 1980. gada 28. decembrī.

Pirmatskaņojumu Latvijā piedzīvos arī Tālivalža Ķeniņa Kantāte "Sawan-Oong" jeb "Vēja gars" basam, jauktajam korim, diviem teicējiem un simfoniskajam orķestrim. Tā komponēta 1973. gadā Toronto. Darbam izmantots Ulda Fogeļa oriģinālteksts, kas balstīts "Ojibway-Cree" (Oji-Cree) indiāņu leģendā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt