Kultūras ziņas

Mēness aptumsums Liepājas teātrī

Kultūras ziņas

"LadyFest" – iespēja iepazīt sieviešu perspektīvu

Jaunie mūziķi aicina ceļojumā uz Franciju

Mūzikas akadēmijas simfoniskā orķestra koncertā pie pults stāsies jaunie diriģenti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Marta sākumā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) simfoniskais orķestris aicina uz īpašiem koncertiem, kurā savu diriģēšanas meistarību demonstrēs simfoniskā orķestra diriģēšanas studenti. Šogad pie diriģenta pults stāsies jaunie un talantīgie – Artūrs Oskars Mitrevics, Raimonds Gulbis, Konstantīns Petrenko, Denner Tiene Kenupp Bastos (Brazīlija) un Adams Adamovičs, medijus informē JVLMA pārstāvji.

6. martā Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē koncertprogrammā “Ceļojums uz Franciju” skanēs franču simfoniskās mūzikas pērles.

Morisa Ravela “Pavana mirušās infantes piemiņai” – komponista agrīnās daiļrades paraugs, kas tapis studiju gados Parīzes konservatorijā. Gabriela Forē “Peleass un Melizande” sākotnēji komponēta kā mūzika Morisa Māterlinka lugai, vēlāk radot arī koncertversiju – simfonisko svītu četrās daļās. Kloda Debisī simfoniskās miniatūras “Fauna diendusa” inovatīvais orķestrācijas stils, harmonijas un muzikālo struktūru risinājums savulaik atnesis komponistam Eiropas slavu. Kamila Sensānsa poēma “Nāves deja” ar “Dies Irae” (“Dusmu diena”) tēmu un viduslaiku alegoriju – dzīvo un mirušo gājiena atainojumu. Ernesta Šosona suģestējošajā Poēmā vijolei ar orķestri uzstāsies vijolnieks Andrejs Jegorovs, kurš iespēju muzicēt kopā ar JVLMA simfonisko orķestri izcīnījis jauno vijolnieku konkursā. Koncerta noslēgumā – Ferenca Lista veltījums grāfienei Karolīnai Vitgenšteinai – simfoniskā poēma “Prelīdes”.

JVLMA Orķestra diriģēšanas katedras asociētais profesors Mārtiņš Ozoliņš atzīmē: “Galvenais ir atrast sevi, atrodoties orķestra priekšā atrast to patieso muzikalitāti, ko tu vēlies pateikt un ko vēlies panākt. Tas jau ir tā mūsu sūtība – savu interpretāciju aiznest līdz klausītājam.

Un lai to izdarītu, jābūt diriģentam patiesam, jāpanāk tas rezultāts no orķestra – tās ir galvenās lietas.

Protams, ka mēs mācību procesā daudz runājam par tehniskām lietām, par konstruktīvām, par uzbūvi, bet galvenais kā vienmēr ir mūzika, mūzika un mūzika.”

JVLMA diriģēšanas klases students Konstantīns Petrenko atklāj: “Visgrūtāk šajā franču mūzikas repertuārā ir pievērsties tieši niansēm un sakārtot orķestri tādā veidā, lai saprastu, kuram kurā brīdī kurai mūziķu grupai jābūt priekšplānā, katra partija mūziķim ir ļoti atbildīga, un mūsu kā diriģentu uzdevums ir vajadzīgajā brīdī izcelt vajadzīgo niansi. Diriģentam ir jābūt aktīvam orķestra priekšā, tu nedrīksti vienkārši stāvēt un taktēt, tev jābūt dzīvam, emocionālam, aktīvām roku kustībām, žestiem, mīmikai – visam ķermenim jābūt dzīvam.”

Dienu iepriekš, 5. martā, projektā “Plecu pie pleca” Mūzikas akadēmijas simfoniskais orķestris viesosies Jēkabpils Tautas namā, kur kopā ar viņiem muzicēs Arvīda Žilinska Jēkabpils Mūzikas skolas, Jēkaba Graubiņa Līvānu Mūzikas un mākslas skolas un Pļaviņu Mūzikas skolas audzēkņi.

Jaunie un visjaunākie mūziķi diriģenta, Mūzikas akadēmijas profesora Andra Vecumnieka vadībā atskaņos Žorža Bizē Pastorāli no mūzikas lugai “Arliete”. Koncertā Jēkabpilī Ernesta Šosona Poēmā vijoles solo atskaņos pirmā kursa studente Arīna Bardova.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti