Panorāma

Kur un kā Maskavā var mācīties latviešu valodu?

Panorāma

Panorāma

Marina Rebeka «Marijā Stjuartē» Romas operā

Marina Rebeka mirdz «Marijā Stjuartē» Romas operā

Latvijas operdziedātāja, soprāns Marina Rebeka mirdz uz pasaules lielāko operteātru skatuvēm galvenajās lomās. Tikko uzvedumā Romas operteātrī Marina nodziedājusi vienu no grūtākajām soprānu partijām – skotu karalieni Doniceti operā “Marija Stjuarte”. Tā kā “visi ceļi ved uz Romu”, operā nokļuva arī kolēģe Ilze Nagla.

Pievakarē ejot garām Romas operai, nevar nepamanīt  plakātus ar Marijas Stjuartes vārdu, opera „Marija Stjuarte” tikko piedzīvojusi te pirmizrādi. Izejot cauri Romas operas greznajām skatītāju telpām,  nokļūstam visai pieticīgās aizkulisēs. Te valda steidzīga noskaņa. Mēs Marinu satiekam tieši pirms pašas izrādes, un pirmais jautājums - ir uztraukums?

Marina Rebeka atbild: „ Nē  - tas ir darbs. Kad es pašā sākumā gāju uz skatuves, bija briesmīgi – man kājas drebēja. Cilvēki tagad nevarētu noticēt. Man bija jāvelk garas kleitas, lai cilvēki nevarētu redzēt, kā man kājas dreb. Un, protams, balss arī drebēja – tas bija vienkārši briesmīgi. Tad pamazām – jo vairāk tev ir to uzdevumu, kas tev ir jāveic – nav laika tik daudz par uztraukumu domāt.”

Marijas Stjuartes loma Marinai Rebekai ir īpaša – tā ir grūta, prasa lielu tehnisku sagatavotību un labu aktierspēli. Šis ir romantizēts stāsts par divām karalienēm - Anglijas karalieni Elizabeti un skotu karalieni Mariju Stjuarti, ko meistarīgi tēlo Marina Rebeka. Abu karalieņu sadursme ir viens no izrādes spilgtākajiem momentiem. Marija Stjuarte, aizvainota kā sieviete un karaliene, saceļas pret Elizabetes apvainojumiem. Tiek uzskatīts, ka Doniceti abas karalienes ir vienas no grūtākajām lomām soprānu repertuārā. Izlutinātā itāļu publika par viņas dziedājumu ir sajūsmā.

„ Es biju pārsteigts, cik gari un silti bija aplausi pēc ārijas pirmajā cēlienā. No viņas puses manuprāt ir ļoti labs priekšnesums. Operteātra skatītāji viņu šovakar mīl,” secina Roberto Cikitella, Itālijas sabiedriskā radio žurnālists.

Romas operas apmeklētāja Mērija no ASV: „Manuprāt, viņas balss ir neticama. Vienkārši neticama! Tā ir izsmalcināta.”

Operas apmeklētājs Džuzepe Pozarelli: „ Marijas Stjuartes balss ir ļoti, ļoti skaista, ļoti spēcīga.”

„Viņa ir ļoti skaista un arī dzied skaisti. Marija Stjuarte dzied labāk nekā Elizabete. Gan balss, gan labāka skatuves izjūta,” salīdzina klausītājs  Livio Čentioli.

- Jūs pirms 10 gadiem esat arī studējusi Romā. Kā tagad ir pēc studentu gadiem atgriezties jau prīmas statusā?

- Ļoti jauki  - es teikšu kā ir (..), - saka Marina.

-  Tad, kad Jums cilvēki saka, ka Jūs esat pasaules līmeņa operas zvaigzne – kā Jūs jūtaties?

-  Nekā. Es uzskatu, ka tas ir viņu viedoklis. Es uzskatu, ka es daru savu darbu un acīmredzot es daru viņu diezgan labi, jo es dziedu pasaules vislielākajos operteātros. Bet es sevi neuzskatu par zvaigzni. Es sevi uzskatu par labi strādājošu cilvēku, kuram patīk savs darbs.

Pēdējais skats, milzu lūgšana kopā ar kori, pirms Marijas Stjuarte dodas uz giljotīnu, liek nodrebēt pat siltajā Itālijas pavasara vakarā, pat sēžot zālē starp diviem itāļu kungiem, kas pēc katra Marinas dziedājuma sauc „bravo” un nenoliedzami pielūdz šo operdziedātāju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti