“Mazajā, bet smukajā Itālijas pilsētā ir mana ļoti ilgi gaidītā debija vienā no laikam pašām grūtākajām soprāna repertuāra lomām – Norma. Dziedāt to te nemaz nav mazāka atbildība kā Koventgārdenā vai Metropolitēnā, jo šeit ir valsts, kurā tā opera ir uzrakstīta," stāsta Marina Rebeka..
Marina Rebeka operas “Norma” atjaunojuma versiju dēvē par lielisku izaicinājumu, jo tieši šajā pilsētā Normas lomu dziedāja arī izcilā itāļu dīva Marija Kallasa, taču iestudējums ir arī fiziski grūts, veidots seno romiešu stilā.
2002. gadā šim "Normas" iestudējumam režiju veidoja Federiko Tjeci (Tiezzi). Diriģents Fabricio Marija Karminati izvēlējies atstāt komponista Bellīni partitūru tuvu oriģinālam, tāpēc Marina Rebeka uz skatuves ir gandrīz četras stundas.
"Marina ir lieliska! Es atceros, ka pirmo reizi viņu redzēju Romā, dziedot Rosīni operā “Muhameds II”, un viņa bija labākā, “ atzīst operas “Norma” atjaunojuma režisors Oskars Čeki (Cecchi).
"Viņa jau tagad ir izveidojusi karjeru, bet tuvākajā nākotnē būs labākā Normas lomā pasaulē. Man viņā kā Normā patīk ne tikai dziedātprasme, kas, protams, ir ļoti svarīga, bet arī vēlme saprast, kas ir jādara uz skatuves," norāda režisors.
Mūsu operdziedātāju Normas lomā vēl Triestes Verdi operteātrī varēs redzēt 4. un 6. februārī. Normas iemīļotā Polliones lomu operā dzied itāļu tenors Serdžo Eskobars, bet Adalgisa ir krievu soprāns Anna Gorjačova.
Marina Rebeka pasaules slavu ieguvusi ar Violetas lomu Verdi operā "Traviata" un donnas Annas lomu Mocarta operā “Dons Žuans”. Operdziedātāja regulāri viesojas pasaules labākajās koncertzālēs un operas namos. Viņa debitējusi Ņujorkas "Metropolitan" operā, Kārnegija zālē Ņujorkā, Milānas "La Scala", Londonas Karaliskajā Koventgārdena operā, Bavārijas Valsts operā Minhenē, Vīnes Valsts operā, Cīrihes operā un citviet.