LNO jaunā sezona ritēs Pučīni zīmē

Latvijas Nacionālā opera jauno sezonu pavadīs itāļu komponista Džakomo Pučīni opermūzikas zīmē. Tāpat jaunajā sezonā gaidāma Artura Maskata operas ''Valentīna'' pasaules pirmizrāde, klasiskā baleta iestudējumi, basbaritona Egila Siliņa solokoncerts, kā arī jauno mākslinieku projekti.

Jauno sezonu Nacionālajā operā atklāts ar Džuzepes Verdi operu ''Rigoleto'' jaunās režisores Margo Zālītes iestudējumā. Taču visa sezona kopumā orientēta uz Džakomo Pučīni operām, un skatītāju jau iemīļotās itāļu komponista operas 20. februārī papildinās pirmizrāde ''Manona Lesko'', bet maijā repertuāram pievienosies Pučini operu viencēlieni - komiskais ''Džanni Skiki'' atjaunojums un  ''Vīlas''.

Izrādās, ir viens viencēliens, kurš nav nekad Latvijā uzvests - tā ir Pučīni pirmā opera „Le Villi”. Un tā ir opera, ko komponists uzrakstīja pašu pirmo Itālijas operu konkursam, taču žūrija šo darbu nepieņēma. Problēma bija tāda, ka viņš to bija ļoti sliktā rokrakstā steigā uzrakstījis, tāpēc žūrija to ignorēja,” norādīja operas vadītājs Zigmars Liepiņš.

Arī Rīgas operas festivālā nākamajā vasarā būs skatāmi Pučini operu iestudējumi ar viessolistiem un tādām pasaules operzvaigznēm kā Aleksandru Antoņenko, Marinu Rebeku un Maiju Kovaļevsku. Liepiņš kā svarīgu šajā sezonā izcēla arī sadarbību ar Latvijas režisoriem - Ināru Slucku un Viesturu Kairišu, kurš savukārt iestudēs arī Artura Maskata operu "Valentīna".

Titullomu šajā operā dziedās izcilais latviešu soprāns Inga Kalna. „Jebkura latviešu operas pirmizrāde ir notikums, jo tās notiek pietiekami reti. Opera cieši saistīta ar Valentīnas Freimanes, visiem labi pazīstamās rakstnieces kinozinātnieces un kritiķes, vārdu un, manuprāt, tas ir drosmīgs solis - rakstīt operu par dzīvu cilvēku šodien. Šajā darbā ietverts arī periods, kas saistīts ar kara laiku Latvijā, viņas dzīves motīvi,” piebilst Liepiņš.

Viens no baleta trupas jauniestudējumiem būs Aleksandra Glazunova klasiskais balets ''Raimonda''. Tāpat turpināsies tradīcija skatītāju iepazīstināšanā ar latviešu jauno horeogrāfu darbiem. Savukārt sezonu atklās ar Šekspīru 27. oktobrī, stāsta baleta mākslinieciskais vadītājs Aivars Leimanis. „Ar pirmo 1. septembri mēs sākam strādāt pie mūsu jaunās izrādes „Romeo un Džuljeta”. Es domāju, ka šim slavenajam Šekspīra darbam baleta valodā mūsu repertuārā vienmēr ir jābūt .(..) Šī izrāde ir klasiska, bet šajā gadījumā arī ļoti laikmetīga (..),” norāda Leimanis.

Galvenais diriģents Mārtiņš Ozoliņš vēl izcēla kādu jaunu projektu, kas tuvāk parādīs kolektīvu koncertu ciklā „Opera tuvplānā”. „Šajā koncertciklā tuvāk būs iepazīstami gan solisti, gan orķestra mūziķi un mākslinieki, gan arī tie, kas operai ir tuvāk (..),” saka Ozoliņš.

Liepiņš, atskatoties uz aizvadīto sezonu, kas kļuva par lielu pārmaiņu un pārbaudījumu gadu operai, norādīja, ka tā ir izdevusies un ieņēmumi bijuši par 30% augstāki kā plānots. Turklāt nākotnē Nacionālā opera varētu ieguldīt līdzekļus, lai izveidotu ierakstīšanas studiju, kas ļautu izrādes labā video kvalitātē ierakstīt un arī straumēt.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti