“Vienkāršība nav tik vienkārša. Es to sauktu par vienkāršības ilūziju, jo, lai panāktu mūzikā nemainības sajūtu, tai visu laiku jāmainās,” – izteicies Filips Glāss. No viņa plašā mūzikas klāsta jaunā talanta Kristapa Berga rokās ir 2.čello koncerts, kura pamatā Glāsa augstu atzinību guvusī kinomūzika.
"Glāss jau no pusaudža gadiem mani saista, kad iepazinu viņa kinomūziku," atklāj čellists Kristaps Bergs. "Tā mūzika savā ziņā ir ļoti monotona, taču ieved citā pasaulē. Tas ir fantastiski nonākt savā ziņā tādā kā transā. Šī mūzika rakstīta filmai un to spēlēja Jo-Jo Ma. Viņam patika čella skaņa, un tā viņš izveidoja čello koncertu."
Berga ceļi no Dārziņskolas, studijām Vīnē un starptautiskiem konkursiem veduši līdz prestižām Ņujorkas, Amsterdamas, Londonas un Tokijas koncertzālēm.
"Tīri tehniskā ziņā tā ir ļoti ritmiska un aktīva mūzika. Man kā mūziķim un diriģentam ir interesanti tieši procesa rezultātā saprast, kā šie ritmiskie motīvi un modi liekas kopā un kāda skaņu glezna veidojas, kad tie sastājas vietās," skaidro diriģents Kaspars Ādamsons.
Mēmajam kino šodien piemīt īpaša pievilcībā. Šoreiz tā būs režisora Dāvja Sīmaņa izvēlēta 1923.gada lente ar komēdijžanra zvaigzni Heroldu Loidu galvenajā lomā. Filmu pavadīs jaunā komponista Platona Buravicka mūzika.
Komponists Platons Buravickis stāsta, ka filma liek abstrahēties no sevis un ļauties filmā notiekošajam, fiksējot to skaņās.
"Tagad ir orķestra un Kaspara [Ādamsona] rokās, lai 70 minūtes mūzika sinhroni saskanētu ar filmas kadriem," saka komponists.
Savukārt Ādamsons atzīst, ka ir liels izaicinājums viņam un orķestrim, lai katrs kadrs sekundi pa sekundei sakristu ar Platona mūzikā radīto.