«Kraftwerk» koncertē Rīgā ar 3D šovu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

''Arēnā Rīga'' ar pārsteidzošu 3D šovu šovakar uzstāsies elektroniskās mūzikas pionieri "Kraftwerk". Nozīmīga šova sastāvdaļa ir augstas izšķirstpējas 3D projektori, kas kompozīcijām nodrošinās īpaši reālistisku vizuālo papildinājumu. Pilnvērtīga trīsdimensiju efekta vērošanai katrs koncerta apmeklētājs saņems speciālas brilles, informē koncerta rīkotāji.

Divu stundu garā priekšnesuma laikā izskanēs visi grupas pazīstamākie hiti: The Man-Machine, Spacelab, The Model, The Robots, Autobahn, Computer Love, Tour de France, Radioactivity, Aero Dynamik, Boing Boom Tschack u.c.

Pasākuma apmeklētāji tiek aicināti ierasties laikus, jo Arēnas Rīga durvis tiks vērtas plkst. 19.00 un jau 20.00 sāksies "Kraftwerk" uzstāšanās.

Jautāts par trīsdimensiju projekta rašanās ideju, "Kraftwerk" līdzdibinātājs Ralfs Hiters komentē šādi: "Kāds mums ieminējās, ka pieejams 3D programmnodrošinājums, un mēs nolēmām pamēģināt to. Pirmo reizi mēs izmēģinājām [kā tas darbojas] koncertā Volfsburgā 2009.gadā. Toreiz tās bija trīs beigu kompozīcijas. Pirms tam gan bija izbrīnīti komentāri: kā jūs iedomājaties to īstenot ar 3D brillēm? To nebūs iepējams noorganizēt! Sāksies jukas un nesapratne! Bet mums izdevās. Mums vienkārši bija jāizdodas".

Nav pārspīlēti apgalvot, ka "Kraftwerk" elektroniskajā mūzikā ir gandrīz tikpat nozīmīgi kā "Beatles" popmūzikā kopumā. 60.gadu nogalē izveidotais kvartets, kura galvenais radošais spēks ir Diseldorfas konservatorijas absolventi Ralfs Hiters un Florians Šneiders, bija tik ļoti progresīvi savam laikmetam, ka ietekmējuši ārkārtīgi plašu mūsdienu muzikālo žanru amplitūdu no Detroitas tehno līdz hiphopam, un no EDM līdz datorizētam sintpopam. "New Order" un Madonna adoptējuši viņu kompozīcijas saviem sempliem, "Coldplay" izmanto ''Computer '' motīvu savam hitam ''Talk'', bet Deivids Bovijs pat nosauca vienu dziesmu Šneidera vārdā. Desmitiem, ja pat ne simtiem mūziķu atzinuši "Kraftwerk" par savām autoritātēm.

Sākotnēji eksperimentējot vācu krautroka žanrā, 70.gadu vidū "Kraftwerk" pievēršas elektroniskās mūzikas radīšanai. Izmantojot sintezatorus, bungmašīnas, balss pārveidotājus, semplerus, kā arī pašu radītus instrumentus, viņi slavenajā "Kling Klang" mājas studijā pamazām attīsta tikai sev raksturīgu stilu, ko nodēvē par "robotu popu". Lipīgas melodijas, kuras mijas ar atkārtojošamies ritmu;

izteikti industriāli elektronisks skanējums ar atsvešināti pārveidotu "robota" vokālu ir tipisks grupas rokraksts.

Papildu noslēpumainību rada koncertos gandrīz statiskie četri mūziķi pie elektroniskajiem instrumentiem, ko dažās dziesmās (piemēram, The Robots) aizstāj dabīga lieluma lelles, un kopumā ļoti skopā komunikācija ar skatītājiem. Arī medijiem reti izdodas iegūt kādu grupas dalībnieku interviju vai komentāru. Kā uzsver patlaban vienīgais "Kraftwerk" oriģinālais dalībnieks Ralfs Hiters, viņi vienmēr uzskatījuši, ka grupas daiļradei jārunā pašai par sevi, un komentāri ir lieki.

 

Pirmo plašāko atpazīstamību kvartets iegūst ar albumu "Autobahn" (1974), kam seko aizvien populārākie "Trans-Europe Express" (1977) un "Man-Machine" (1978). Astoņdesmitajos līdz ar albumiem "Computer World" un "Electric Cafe" grupas skanējumā parādās arī mazliet liriskākas notis. Kopumā grupa izdevusi 10 studijas albumus, divus koncertierakstus un vienu remiksu albumu.

Lai arī "Kraftwerk" dalībnieki atzinušies, ka vislabāk jūtas savā "Kling Klang" studijā, kur atkal un atkal perfektā rūpībā tiek slīpēts skanējums, koncerti vienmēr bijuši nozīmīga viņu izpausmes daļa. Taču arī tad skaņai un vizuālajam vēstījumam jābūt nostrādātam līdz absolūtām niansēm. Tāpēc kvartetu nevar dēvēt par intensīvi koncertējošu un katra viņu uzstāšanās ir patiešām īpašs, labi izplānots šovs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti