Sadaļas Sadaļas

Kontrabasists Toms Lipskis izdod debijas albumu «Holographic Projections»

Toms Lipskis ir 26 gadus jauns mūziķis, kurš aizrāvies ar džezu. Nupat iznācis Toma pirmais debijas albums - džeza kvintets “Holographic projections” jeb hologrāfiskās projekcijas. Toms paralēli muzicēšanai strādā arī kā skolotājs gan Rīgā, gan Rēzeknē, ar mūzikas pasauli iepazīstinot bērnus un jauniešus. Toms pats nāk no Rēzeknes, tāpēc jo īpaši vēlas, lai Rēzeknē skolēniem rastos izpratne par džezu.

Toms pirms diviem gadiem izvirzīja sev konkrētu mērķi, divu gadu laikā izdod savu pirmo džeza mūzikas albumu. Tika krāta nauda un radītas kompozīcijas, lai iecere realizētos. Albuma tapšanā Toms iedvesmojās no Maikla  Talbota grāmatas “Hologrāfiskais visums”:

"Šī grāmatas bija mana tāda kā lielākā inspirācija tam visam, un tad es to centos atspoguļot mūzika. Es gribēju pateikt ar albumu to, ka mēs ar savām domām pasaulē ļoti daudz ko varam ietekmēt, mēs ietekmējam daudz vairāk, nekā mēs spējam iedomāties, un šīs kompozīcijas varētu būt tā visa rezultāts”.

Toms Lipskis nāk no muzikālas ģimenes, abu vecāku profesijas un nodarbošanās saistīta ar mūziku. Likumsakarīgi arī Toms iestājās mūzikas vidusskolā, izvēlētā studiju programma gan bija mazāk saistīta ar muzicēšanu, bet ar mūzikas vēstures izzināšanu. Tomēr

pirms deviņiem gadiem starptautiskajos jauniešu meistarkursos Ogrē Toms apmeklēja tieši džeza nodarbības, un tajā brīdī viņā radās stingra pārliecība, kas tas ir tas, ko viņš vēlas darīt visu atlikušo dzīvi:

„Pie klavierēm bija pianists Raimonds Petrauskis, kurš tajā brīdī iedeva tik spēcīgu vibrāciju, tik spēcīgu starojumu, ka tas mani sasniedza nekavējoties, tajā brīdī notika kaut kas tik maģisks, tas bija tāds klikšķis, kas nostrādāja, jā, tad es iestājos Mūzikas akadēmijā, Džeza nodaļā tieši uz kontrabasa spēli.”

Šobrīd džeza mūzika ir Toma dzīve - viņš ir džeza kontrabasists. Džeza mūzikas klubā “Trompete” ir pasākumu menedžeris. Toms džezu kā mūzikas mākslu vērtē visaugstāk.

“Tā ir improvizācija, tā ir māksla izteikties caur mūzikas prizmu, protams, pieņemot kaut kādus konkrētus spēles noteikumus, brīžiem nepieņemot absolūti nekādus noteikumus. Tas ir tas radošais domu lidojums. Manuprāt, džeza mūzika ir augstākā no mūzikas mākslām, no visām mūzikas mākslām savas daudzveidības dēļ, sava emocionālā dziļuma dēļ, visas tās advancētās un sarežģītās mūzikas teorijas dēļ, kas tajā ir iekšā,” pārdomās dalās Toms.

Toms kā skolotājs gan Rīgas Doma kora skolā, gan Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskolā māca priekšmetus, kas saistīti ar džeza mūziku. Tomam došanās reizi nedēļā no Rīgas uz Rēzekni, lai pasniegtu džeza nodarbības, ir ar misijas apziņa attīstīt džeza mūzikas kustību savā dzimtajā pilsētā:

„Es atceros, cik man toreiz tā visa pietrūka, un tagad es to gribu kaut kādā mērā kompensēt. Es gribu, lai Rēzeknē aug jauni, talantīgi džeza mūziķi, pat varbūt ne džeza, bet radoši domājoša mūziķu paaudze, lai viņiem būtu kāds, kurš varētu parādīt to pareizo virzienu. Es nezinu, vai ir labi, ja es to pateikšu, bet es gribu atvērt džeza nodaļu Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskolā, tas ir tāds tālejošāks plāns.”

Viens no tuvākajiem plāniem, kas saistīts ar mūziku, ir prezentēt savu debijas albumu. Kad tas notiks, Toms vēl nezina, taču tuvākajā laikā prezentācijas koncerts noteikti būšot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt