Rihards Zaļupe par savu jaunāko veikumu teic – skaņdarbu varētu saukt par sava veida variācijām.
„Pirmo reizi izmantošu dzīvo elektroniku, vēl būs orķestris un Guntis Kuzma, kuram ir ļoti sarežģīta partija,” stāsta komponists.
Tur gan viņš pats ir vainīgs, jo teica, lai rakstu uz visiem simts procentiem, un man nav problēmu uzrakstīt sarežģīti,” piebilst Zaļupe.
Komponists atklāj, ka klarnetists Guntis Kuzma jau daudz ko paveicis ierakstu studijā, līdz ar to koncertā atskaņojot jaundarbu, būs saspēle ar orķestri, gan pašam ar sevi.
„Viņam nāksies spēlēt pašam ar sevi, kas ir ļoti sarežģīti. Mēs jau mūziķi smejamies – nekas nav grūtāk, kā spēlēt pašam ar sevi. Tas ir izaicinājums Guntim,” norāda Zaļupe.
Arī pašam komponistam izaicinājumu netrūkst: kā tas viss - orķestris, klarnete, bungas, elektronika - skanēs kopā.
„Domāju, ka arī cilvēkiem būs interesanti klausīties, ko no trīs klarnetēm var dabūt ārā – gan no basa, gan no standarta, gan no pikolo klarnetītes. Un visam virsū vēl elektronika,” teic Zaļupe, piebilstot - skaņdarbs varētu patikt tiem, kam patīk filmu mūzika.
Kas komponistu mudina meklēt arvien jaunas krāsas savā jaunradē?
Mūziku rakstu ne tikai sev, bet arī cilvēkiem. Vienmēr esmu apgalvojis – svarīgi, ko cilvēki pēc koncerta paņems uz mājām,” norāda mūziķis.
Šī gan nav pirmā Riharda Zaļupes sastapšanās ar Gunti Kuzmu un klarneti – pirmais solo skaņdarbs tapis vēl laikā, kad Zaļupe apguva kompozīciju maģistrantūrā.
Atceros, mans profesors Juris Karlsons teica – „nē, nu šito nospēlēt… nezinu. Tu esi ļoti drosmīgs, ka kādam to raksti!”. Man ar drosmi nav problēmu, un Guntis skaņdarbu arī nospēlēja un ļoti labi,” atminas Zaļupe.
Komponists ir pārliecināts, ka tās labākās vietas nebūt nav tās vienkāršākās. „Es kaut kā vairāk mēģinu. Vienmēr var kaut ko nomest malā. Nevis uzrakstīt kartupeļu mūziku un pēc tam kaut ko piemest klāt,” tā Zaļupe.