„Es nemīlu nest sev līdzi iepriekšējo darbu nastu,” norāda režisors, stāstot, ka izrādes tapšanas laikā atdodas tai par 100%, izbauda to, cīnās un mokās, bet, kad izrāde ir tapusi, viņš zināmā mērā „ir tukšs un bezjēdzīgs kādu laiku”.
Kairišs atzīst, ka viņš ir tāds režisors, kuram darbi viegli nenāk.
Man ir pietiekami īpatnēji koncepti, kas jāaizved līdz solistu zemapziņai, lai solisti neizpildītu formāli manas vēlmes, bet lai dzīvotu tajā visā kā savā pasaulē,” skaidro režisors.
Kairišs uzskata, ka „Sapnis vasaras naktī” ir ļoti komplicēta opera, turklāt komponista Bendžamina Britena mūzika Vācijā ir mazpazīstama.
„Faktiski tā ir ārkārtīgi gara, ietilpīga un iespaidīga nemitīga kamermūzika,” izskaidro režisors.
Berlīnes Komiskā opera, Kairišaprāt, ir ļoti režisorisks teātris, kura skatītāji ir pieraduši pie visdažādākajām idejām, līdz ar to režisors var būt ļoti brīvs savas iztēles lidojumā. Tāpat Kairišs akcentē teātra labo organizētību, kas nelika ne mirkli sajust pamestību un vientulību cīņā ar tehniskajām grūtībām, ar kurām viņš sastapies.
Iepriekš jau vēstīts, ka Viestura Kairiša iestudētā Bendžamina Britena opera "Sapnis vasaras naktī" piedzīvoja pirmizrādi Berlīnes Komiskajā operā 15.septembrī. Ar šo izrādi Berlīnes Komiskā opera atklāja sezonu.