Kultūras ziņas

LNSO – 90. Andris Poga un Bēthovena devītā

Kultūras ziņas

Iznāk Imanta Kalniņa mūzikas albums

Operā jauns «Jevgeņijs Oņegins»

«Jevgeņija Oņegina» pirmizrādē Nacionālajā operā neplānoti uzstājās divi Ļenska lomas atveidotāji

Latvijas Nacionālajā operā un baletā atkal atgriezusies Čaikovska mūzika, proti, stāsts par mīlu un kaislībām operā “Jevgeņijs Oņegins”. Galvenie fakti par šo iestudējumu varētu būs četri – tā režisore ir Rēzija Kalniņa, pie diriģenta pults Ainārs Rubiķis, iestudējumā izmantoti izaicinošie “Amoralle” tērpi un vakar notikušajā pirmizrādē neplānoti bija divi Ļenska lomas atveidotāji.

Oņegins un Tatjana, Ļenskis un Olga - Čaikovska opera ir stāsts par mīlestību, ilūzijām un kaislībām. Un tā nu ir sanācis, ka šo iestudējumu arī veido pāris dzīvē un radoša komanda darbā – diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa.

Puškina rakstītais un Čaikovska ieskandinātais stāsts ir traktējams gan no sieviešu, gan vīriešu varoņu raksturiem. Kalniņa stāsta, ka šajā iestudējumā viņa centusies akcentēt tieši sieviešu varoņu pārdzīvojumus.

„Par katru no mums un par ilūziju.

Par to, ka ikdienā sievietes ir spiestas staigāt biksēs gan tiešā, gan pārnestā nozīmē, jo nav vīrieša, kas viņas pārnestu pār peļķēm,” par izrādi stāsta Kalniņa.

Nedaudz citādāk iestudējumu raksturo Oņegina atveidotājs Jānis Apeinis, kurš šo tēlu ir spēlējis jau septiņās režijās, no kurām četras ir ārzemēs.

„Šī izrāde varbūt vairāk bija par Oņeginu, pagājušais iestudējums, kas bija šeit, bija vairāk par Tatjanu, ka viņu nesaprot,” stāsta Apeinis.

Oņegina draugu Ļenski iestudējumā atveido Maskavas Lielā teātra solists Arsenijs Jakovļevs. Taču pirmajā cēlienā viesmākslinieku skāra veselības problēmas.

Operas pārstāvji neatklāj, kas tieši notika ar Jakovļevu, līdz ar to nav skaidrs, vai mākslinieks turpinās piedalīties nākamajās izrādēs.

Pirmizrādē Jakovļevu steidzami nomainīja otrs šīs lomas atveidotājs –  Raimonds Bramanis, kurš iestudējumu tobrīd vēroja skatītāju rindās. Ar sprintera cienīgu sniegumu otrajā cēlienā Bramanis jau bija uz skatuves.

„Ja kāds lieto kontrasta dušas, tad šī bija tāda forša kārtīga duša. Jādara tas, kas jādara,” pārsteigumā par negaidīto kāpšanu uz skatuves ir Bramanis.

Jau sākotnēji šis "Oņegina" iestudējums uzmanību piesaistīja ar ekstravagantajiem “Amoralle” tērpiem. To veidotāja atklāj, ka izrādes vēstījums atbilst viņas darbu koncepcijai kopumā. Un tas ir stāsts par mīlestību.

„Tas ir tas, kas ir tērpos; ja jūs uzmanīgi vērosiet, redzēsiet, ka katrs tērps līdz detaļai nes sevī stāstu par varoni un konkrēto personu un personu, kas spēlē šo varoni,” pārliecināta ir modes zīmola “Amoralle” radītāja Inese Ozola.

Šogad “Jevgeņijs Oņegins” uz Nacionālās operas skatuves skanēs vēl divus vakarus – šodien un rīt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti