Šogad līdzās tādiem starptautiski atzītiem mūzikas pedagogiem kā Jeļena Saveļjeva un Artūrs Cingujevs jaunos pianistus vērtēs arī pasaules atzinību ieguvušais Konstatīns Lifšics. Lai arī bērnu žūrijā pianists piedalās pirmo reizi, mūziķis uzsver, ka svarīgākais, lai bērni spēlē ar prieku.
"Es neesmu stingrs žūrijas loceklis, vados tikai pēc diviem kritērijiem - man patīk vai nepatīk. Pirmais iespaids ir vissvarīgākais. Ja par sniegumu jāsāk apspriesties, analizēt, tad tas nozīmē, ka kaut kas nav bijis kā vajag," stāsta Konstantīns Lifšics.
Konkursa organiztors Madonas mūzikas skolas direktors Mārtiņš Bergs atzīst, ka četri gadi vēl ir ceļa sākums piesātinātajā Latvijas klavierkonkursu vidē. Lai pārliecinoši iekarotu savu vietu, madonieši cer konkursam piesaistīt visaugstākās raudzes pianistus žūrijā, kā arī sacensību rīkot kā klaviermūzikas svētkus arī skatītājiem.
"Jebkurš, kurš šeit atbrauc uz konkursu, dalībnieks un viņa pedagogs tomēr apzinās, ka ir tiešām augstvērtīga žūrija un ka nevar braukt "ķapu ļapu" un vest nesagatavotu, tas jau ir tāds kvalitātes garants," norāda J.Norviļa Madonas mūzikas skolas direktors Mārtiņš Bergs.
Šogad pirmo reizi konkursā piedalās dalībnieki no Dārziņa skolas, bet ir virkne dalībnieku, kas Madonā atgriežas ne vienu reizi vien.
"Man vislielākais uztraukums ir no žūrijas," atzīst konkursa dalībniece Luīze Baķe. "Pie iepriekšējās žūrijas es biju pieradusi vairāk, kad bija Šimkus."
Līdzās tādiem dižgariem kā Bahs, Mocarts un Šopēns, jaunie audzēkņi min Raimondu Paulu. Tieši viņš ir ne vien komponists, bet arī pianists, kam vēlētos līdzināties.
"Es gribētu līdzināties Raimondam Paulam," turpina Baķe. "Man liekas, ka viņš ļoti skaisti spēlē. Protams, arī Bahs un Šopēns, bet viņiem ir tādi ātrie gabali, Raimondam Paulam jau arī, bet viņam ir vairāk , man šķiet, tādi liriskāki un skaistāki."