Ar romantisma laikmeta piepildītu mūzikas programmu 23. augusta vakarā Rīgas Domā izskanēja koncerts "No Mendelszones līdz Māleram". Pie diriģenta pults orķestra "Rīga" priekšā pirmo reizi koncertā stājās jaunais diriģents Artūrs Oskars Mitrevics. Orķestris uzteic gan viņa darbu mēģinājumos, gan interpretāciju.
"Tāds ļoti nosvērts piegājiens, nav tāds pa gaisu, kad rokas nevar savaldīt un emocijas plūst pāri malām, šis nav tas gadījums. Tiešām ļoti pragmatiski, ļoti izsvērti un žesta ziņā ļoti koncentrēti, kas īstenībā ir ļoti labi," diriģenta sniegumu komentēja orķestra "Rīga" mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents Valdis Butāns.
Rīgas Doma velves piepildīja mūzika, ko radījusi Fanija Mendelszone-Hensele un viņas brālis Fēlikss Mendelszons-Bartoldi, izskanēja arī Gustava Mālera, Maksa Rēgera un Kamila Sensānsa opusi. Dažos skaņdarbos orķestrim pievienojās baritons Rihards Millers un ērģelniece Ilze Reine. Koncerta muzikālais vadītājs Artūrs Oskars Mitrevics atklāja, ka sagatavošanās process bijis intensīvs un sniedzis jaunu pieredzi: "Man, protams, tas bija tāds izaicinājumu un piedzīvojumu laiks, jo nav noslēpums, ka prakses iespējas mums diemžēl ikdienā nav tik plašas, līdz ar to katrs šāds projekts, iespēja sadarboties ar orķestri – katru reizi tas nozīmē lielākoties ļoti intensīvu psiholoģisku gatavošanos."
"Man liels prieks redzēt jaunos diriģentus pie pults, un Artūrs ir viens no jaunajām mūsu paaudzes zvaigznēm, un man ir liels prieks par to, kā tas viss arī skan. Arī Ilze Reine, visu cieņu. Es biju patīkami pārsteigta, un man tiešām patīk šis koncerts," iespaidos dalījās koncerta apmeklētāja, dziedātāja Rūta Olekša.
Savukārt koncerta apmeklētājs, saksofonists, komponists Aigars Raumanis uzsvēra: "Rīgas Doma akustika vienmēr ir izaicinājums, un, protams, tas ir izaicinājums gan diriģentam, gan orķestrim. Noteikti ir skaņdarbi, kur orķestris ļoti labi ticis galā ar to visu, bet, manuprāt, tas nav tīri tehniskas dabas jautājums, bet vairāk aranžiju jautājums. Ir skaidrs, ka, piemēram, Mendelszones uvertīra un arī Sensānsa ērģeļsimfonija ļoti labi izskan, savukārt Mālera "Adagietto" pārlikums zaudē savu trauslumu, zaudē nianses, zaudē caurspīdīgumu, un, manuprāt, tas būtu visvairāk jāņem vērā, izvēloties repertuāru."
Ikvasaras koncerti Rīgas dievnamos orķestrim "Rīga" nozīmē gaidāmās rudens sezonas tuvošanos. Šogad tā mūziķiem iesāksies ar 50. jubilejas svinībām jau septembra sākumā.