Latgales vēstniecībā "Gors" jau otro gadu festivālā "ORGANismi" skan ērģeļmūzika, kas ērģeles atklāj ne vien kā neaizvietojamu dievnamu instrumentu, bet visplašākajā amplitūdā parāda tās arī kā īpašu koncertinstrumentu. Tas šo festivālu izceļ starp citiem ērģeļmūzikas pasākumiem Latvijā.
“Mūsu gadījumā tas ir jauns moderns instruments, digitāls instruments, kurā iekšā ir dažādas funkcijas, kurā ir gan barokālās ērģeles, gan romantiskās ērģeles, visdažādākās, mēs to rādām kā koncerta instrumentu koncertzālē," stāsta Latgales vēstniecības "Gors" pārstāve Ilona Rupaine.
Tiltulētā ērģelniece topošajā Hamburgas Elbas filharmonijā un arī šī festivāla mākslinieciskā vadītāja Iveta Apkalna ir gandarīta par iespēju atkal pēc gada tikties Rēzeknē, ērģeļmūzikas festivālā. Otrais festivāls organizatoriem uzliek arī atbildību.
“Tas uzliktais standarts un uzliktā latiņa pašiem ir ne tikai jānotur, bet jāspēj tai pacelties pāri," uzsver Apkalna.
Otrā festivāla koncerti priecēs klausītājus ar neierastiem duetiem - tiks īstenota arī ērģelnieces Ivetas Apkalnas kāda sena iecere.
“Ērģeles ir pašas par sevi pašpietiekams un liels instruments, kas ir orķestris pēc būtības, te es sapratu, ka es varu īstenot savu ideju dzīvē, tai idejai ir vairāk kā desmit gadi, nospēlēt programmu ērģelēm un klavierēm,” saka Apkalna.
Festivāla atklāšanas koncertā Latgales vēstniecībā "Gors" jau 15.oktobra vakarā Iveta Apkalna saspēlēsies ar pianistu Juri Žvikovu.
“Mēs mēģināsim parādīt, cik ļoti šie divi instrumenti ar melnbaltajiem taustiņiem patiesībā ir atšķirīgi. Un tajā pašā laikā daudzās šķautnēs vienojoši. Es esmu nosaukusi šo koncertu - koncerts piecām klaviatūrām jeb četrām rokām un kājām,” stāsta ērģelniece.
Ērģeļmūzikas festivāls "ORGANismi" Latgales vēstniecībā "Gors" klausītājiem piedāvās ne vien koncertus, kas atklās ērģeļmūzikas daudzpusīgā skanējumā iespējas, bet arī sarunas par ērģeļmūziku un zinātnisku šovu bērniem. Savukārt festivāla noslēdzošais un arī centrālais pasākums nākamajā piektdienā, 21.oktobrī, būs jaunuzvedums “Ja es būtu”, kura pamatā ir itāļu rakstnieka Džanni Rodāri grāmata “Pasakas pa telefonu”.