Dauka uz operas skatuves

Emocionāla ir gan mūzika, gan dziedājums, tāpat kā koncertuzvedumu pavadošās video projekcijas. Stāsts spēcīgi uzbur lauku vides ainavu, smago darbu, nesaudzīgos apstākļus un visu zināt gribošo Dauku. Kā uzsver operas veidotāji, katrs no mums ir Dauka.

Šodien pirmizrāde Andra Dzenīša operai "Dauka". Emocionāla ir gan mūzika, gan dziedājums, tāpat kā koncertuzvedumu pavadošās video projekcijas. Stāsts spēcīgi uzbur lauku vides ainavu, smago darbu, nesaudzīgos apstākļus un visu zināt gribošo Dauku. 

Šalkojot un viļņojoties jūrai, kas pārņēmusi visu operas skatuvi, parādās arī Dauka un viņa māte: solisti Armands Siliņš un Ieva Parša. Sarunā par horizontu projekcijās tiek uzburta zvejnieku māja pagalma atmosfēra un sarunas sajūta pie pusdienu zupas šķīvja pagalmā. Mazais puika sapņo par horizontu, bet viņa māte to nesaprot. Sudraba Edžus darbs pārtapis multimediālā operā jeb koncertuzvedumā divās daļās -"Dauka". Tā mūzikas autors Andris Dzenītis uzskata, ka darbs nebūt nav novecojis.

Dauka ir gan mazais blondais puika, ko redzam, uz apjomīgā ekrāna, gan arī Armands Siliņš - solists, kura tēls ir teju nepamanāms, bet spēcīgi jūtams uz skatuves.

Libreta autors dzejnieks Kārlis Vērdiņš izvēlēts, jo viņa darbi bijuši gan drosmīgi, gan poētiski piesātināti. Viņš pats uzskata: teju katrā ir daļa no dullā Daukas.

Koncertuzvedums- opera "Dauka" ir Andra Dzenīša emocionālais darbs, arī mūzika ir emocionāla: gan bangojoša kā jūra, gan mierīga kā bezvēja laiks. Tajā pulsē dabas ritmi, tāpat arī video projekcijas uzsver smilšu, kaiju, ūdens, sētas un lauku klātbūtni.

Interese par izrādi ir liela, jo īpaši tāpēc, ka tas ir latviešu autoru kopdarbs, tomēr izrādes paredzētas tikai trīs. Kā skaidro operas vadība, lai gan publika vēlas redzēt šādus uzvedumus, bieži vien interese būtiski samazinās tad, kad jāiegādājas biļetes.

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti