"Latvijai patīk būt atšķirīgai. Vismaz tāds ir vēstījums, ko tā nodod ar kultūras programmu, kura iezīmē valsts prezidentūras uzsākšanu Eiropas Savienības Padomē,” recenziju iesāk kritiķis, norādot, ka skatītājiem tika piedāvāts Keidža iedvesmots audiovizuāls notikums, kura centrā bija video instalācijas un performance, taču to nevar nosaukt par kora koncertu.
Tāpat kritiķis atzīmē uzveduma augstās izmaksas (lieli ekrāni, sakārtoti taisnstūra formā, divas klavieres uz skatuves, elektronisko instrumentu apskaņošana utt.), kuru pamatā, iespējams, ir diplomātiska motivācija. Diksons atzīst, ka „visas pasākuma dimensijas kalpoja uzveduma vajadzībām", ironiski piebilstot: "ļoti iespaidīgi ceļojošam šovam”.
Tomēr, pēc Diksona domām, tas, ka Latvijas Radio koris neatradās uzmanības centrā visu koncerta laiku, atņēma iespēju pilnībā parādīt tā profesionalitāti.
"Kuriozs koncerts slavenajam Latvijas Radio korim, kurš šķita ārkārtīgi nepietiekami izmantots,” raksta Diksons, izceļot kora pirmo un pēdējo skaņdarbu kā kora absolūtā profesionālisma pierādījumus.
Kritiķa galvenie pārmetumi saistīti ar koncerta veidotāju tendenci izkopt priekšnesumu līdz pilnībai.
"Skaidrs, ka koncerta galvenā tēma bija drīzāk Keidža darbu atbalsošanās Baltijā nekā Keidžs pats, taču viņa balss šķita kaut kā zaudēta. Viņa estētika caurstrāvo programmu, taču horeogrāfijā ietērpta perfekcija ir pilnīgā pretrunā ar viņa mākslu," raksta kritiķis.
"Trūkst nejaušību, nav anarhijas... Bez tā mēs, iespējams, varētu sadzirdēt Keidža ietekmes, bet nevaram sajust viņa garu,” novērtējot pasākumu ar trīs no piecām zvaigznītēm, recenziju noslēdz Diksons.
Jau ziņots, ka Latvijas Radio koris piedalīsies vēl vairākos Latvijas prezidentūras rīkotajos pasākumos. Kā jau vēstījām, kopumā prezidentūras laikā paredzēti ap 200 pasākumu visā pasaulē, kas ir vērienīgākā Latvijas kultūras izcilības prezentācija ārvalstīs kopš neatkarības atjaunošanas.