Šīs programmas mērķis ir klausītājiem parādīt, cik daudzveidīga un muzikāli saistoša ir kamermūzika saksofonam – tā par koncertu Latvijas Radio 1. studijā teic saksofonists Oskars Petrauskis un pianiste Elīna Bērtiņa.
"Mums abiem ar Elīnu patīk tiešām kvalitatīva mūzika, kurā ir zemteksts. Un to mēs ar savu sirdi vienkārši jūtam," atklāj Petrauskis. "Šī mūzika, ko mēs esam katrs izvēlējušies savu un pieņēmuši otra izvēli, radīja kaut kādu īpašu koncertprogrammu. Kurā katra nots, ko uzrakstījis komponists, viņš ir pamatojis. Un tie nav tukši vārdi."
Mūziķi izvēlējušies līdz šim Latvijā reti atskaņotus opusus saksofonam un klavierēm – 20. gadsimta amerikāņu komponista, pianista un ērģelnieka Viljama Olbraita sonāti, franču komponista Fransisa Pulenka Obojas sonātes pārlikumu soprānsaksofonam, kā arī brazīliešu komponista Eitora Vilas-Lobuša trīsdaļīgo Fantāziju. Koncerta noslēgumā mūziķi Latvijā pirmatskaņoja franču komponista un saksofonista Filipa Geisa no japāņu kultūras iedvesmoto skaņdarbu "Akashia".
"Mums vajag mūziku, kas runā un stāsta par pamata garīgajām vērtībām cilvēkiem. Lai cilvēki sajūt ar sirdi, sajūt sāpi, sajūt šad tad prieku, skumjas un dialogus starp cilvēkiem," pārliecināts Petrauskis.
Abi mūziķi, kas ir duets ne tikai uz skatuves, bet arī dzīvē, atzina, ka mūzika sarežģītajos šī brīža apstākļos abiem sniedz mierinājumu.
"Viens nevar dzīvot, ja viņš neatrodas uz skatuves. Citam ir jārada, un viņam vajag publiku. Es varbūt neesmu no tiem cilvēkiem, kuriem vajag pūli, lai viņš justos realizējies mākslās vai mūzikā," skaidro Bērtiņa. "Bez mūzikas mēs nevaram nevienu dienu. Ja tā padomā, nav dienas bez mūzikas. Un ja tā ir, tad ir bēdas."