Tiešraides

LNSO jaunā mākslinieciskā vadītāja Tarmo Peltokoski inaugurācijas koncerts

Tiešraides

Koncerts "LNSO, maestro Kazadesī un franču mūzikas šedevri" Lielajā ģildē

III Baltijas jauno komponistu bigbenda kompozīciju konkursa fināls un laureātu paziņošana

Baltijas džeza kompozīciju konkursā uzvarējis Karolis Šarkus no Lietuvas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

24. novembra vakarā Spīķeru koncertzālē, koncertā "Latvijas Radio bigbends. Jaundarbi" tika noskaidrots jaunais komponists, kurš plūcis uzvaras laurus Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) un Latvijas Radio bigbenda kopīgi rīkotajā III bigbenda kompozīciju konkursā Baltijas jaunajiem komponistiem. Pirmo vietu žūrija piešķīra pārstāvim no Lietuvas Karolim Šarkum, kurš konkursā startēja ar kompozīciju "Resonance", informēja JVLMA pārstāvji.

Otrajā vietā ierindojās Anna Vibe-Gorkuša ar skaņdarbu "Spectrum", bet trešo vietu žūrija nolēma piešķirt divām konkursa dalībniecēm – Karlīnai Priedēnai ar kompozīciju "AscenDance" un Santai Kauliņai, kura konkursā startēja ar skaņdarbu "Mākoņome".

Kopā šogad konkursā tika pieteiktas divpadsmit kompozīcijas. Konkursanti tika aicināti rakstīt skaņdarbus džeza orķestrim un solo instrumentam – trompetei vai flīgelhornam. Dalībniekiem bija zināms arī solists – Latvijas Radio bigbenda mūziķis Dominiks Višņausks (Dominykas Vysniauskas). Konkursa dalībniekus vērtēja žūrijas locekļi no visām trim Baltijas valstīm – Lauri Kadalips (Igaunija), Prans Kentra (Lietuva) un Andris Dzenītis (Latvija).

"Visas četras kompozīcijas bija ļoti spēcīgas," uzreiz pēc rezultātu paziņošanas pārdomās dalījās žūrijas pārstāvis Lauri Kadalips no Igaunijas. "Visām bija savas stiprās puses, tādēļ mums nācās ļoti rūpīgi domāt par vērtēšanas kritērijiem – nolikt malā emocijas un vērtēt arī tehniski," pastāstīja Kadalips. Žūrijas loceklis no Lietuvas Prans Kentra papildina kolēģa teikto: "Mēs vērtējām kompozīcijas pēc profesionāliem kritērijiem – kā veidota mūzikas forma, kā tā attīstās, orķestrācija – vai tā ir ieturēta stilā, vai nav nejaušu akordu, un ļoti svarīga ir notācija – kā mūziķi var skaņdarbu nolasīt. Kompozīcija var būt ļoti skaista, bet, ja tā nav pienācīgi uzrakstīta, tā zaudē punktus sacensībā." Atšķirīgi uz konkursa rezultātiem raugās akadēmiskās mūzikas komponists Andris Dzenītis: "Man, pārstāvim no citas mūzikas jomas, viedoklis atšķīrās no kolēģu skatījuma, un tas ir arī ļoti interesanti, ka tā. Jāteic, ka uzvarējusī kompozīcija ir ļoti profesionāls, krāsains darbs, kas varētu būt arī klasiskā džeza kompozīciju repertuārā. Pozitīvi, ka uzvarējušajā kompozīcijā ieskanējās nacionālais kolorīts. Tie, kas zina lietuviešu tautas mūziku, sutartīnes, tās, iespējams, atpazina. Bet katrā darbā bija kaut kas oriģināls, kas man šķiet visvērtīgākais," atzina Dzenītis.

"Es gribu pateikt milzīgu paldies žūrijai par ļoti godprātīgu, grūtu un sarežģītu darbu, taču vislielākais paldies dalībniekiem. Ir liels prieks redzēt, ka ar katru gadu profesionālais līmenis un varēšana aug. Un atliek tikai visiem novēlēt šo procesu turpināt!" noslēgumā rezumēja Indriķis Veitners, JVLMA Džeza katedras vadītājs.

Nākamais bigbenda kompozīciju konkurss Baltijas jaunajiem koponistiem tiks izsludināts 2023. gada martā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti