Kā apgalvo mūzikas vēsturnieki, Karls Filips Emanuels Bahs, kuram šogad svin 300 gadu jubileju, esot bijis populārāks komponists nekā viņa tēvs Johans Sebastians Bahs. Koncertā 26. novembra vakarā Maskavas baroka orķestra „Pratum Integrum” izpildījumā skanēs abu dižo komponistu darbi, un klausītāji paši varēs izvērtēt, kurš meistars ir labāks.
"Ar visu savu tieksmi pēc eksperimentiem Bahs - tēvs balstījās uz 17.gadsimta vācu mūziku. Karls Filips Emanuels Bahs savos darbos mazāk ietekmējas no 17.gadsimta kompozīcijas. Viņš meklē kaut ko pilnīgi jaunu," stāsta „Pratum Integrum” mākslinieciskais vadītājs Pāvels Serbins.
„Pratum Integrum” ir vienīgais ansamblis Krievijā, kas baroka un klasicisma mūziku izpilda ar oriģināliem vai identiskiem tā laika instrumentiem.
„Pratum Integrum” koncertmeistars Sergejs Filčenko rāda savu instrumentu un stāsta, ka to iegādājies Krievijā.
"Ilgi to medīju, līdz nopirku no viena Dienvidkorejas studenta, kurš nolēma nenodarboties ar seno mūziku, tāpēc viņu apmierināja pilnīgi labs mūsdienu instruments. Patiesībā mūziķim instruments ir kā sieva – tāpat vien rokās nenokļūst," atzīst Filčenko.
Mūziķi apgalvo, ka Baha mūziku nekāds laika zobs nevar nokaut. Un par to liecina ne tikai izpārdotais "Pratum Internum" koncerts.
"Tiem cilvēkiem, kas nekad nav bijuši uz senās vai klasiskās mūzikas koncertiem, kaut dažas reizes to vajadzētu izdarīt," uzskata Serbins. "Ja viņi noklausīsies patiešām labu koncertu, ticiet man, šo kaislību vairs nevarēs noslāpēt nekad."
Baha kamermūzikas festivālā vēl gaidāmi divi koncerti – 30. novembrī plkst. 19 Rīgas biržas Venēcijas zālē uzstāsies baroka mūziķi no Nīderlandes, bet 9. decembrī plkst. 19 Lielajā ģildē spēlēs baroka ansamblis "L'Arpeggiata" no Francijas un dziedās portugāļu fado dziedātāja Misia un tālis Vinčenco Kapecuto.