Ar koncertu Daugavpilī sāksies pianista Andreja Osokina Latvijas tūre «Osokins – Bēthovenam»

Ludviga van Bēthovena 250. jubilejas gadā pianists Andrejs Osokins viesosies Latvijas reģionos ar īpašu komponistam veltītu programmu “Osokins – Bēthovenam”, informēja mūziķa pārstāvji.

Programmas pirmatskaņojums februārī notika Rīgā, Lielajā ģildē, taču vēlāk plānotā koncertu sērija tika pārtraukta epidemioloģiskās situācijas dēļ. Taču 23. septembrī, ar izpārdotu koncertu IX Mūzikas un mākslas festivālā Daugavpils “ReStArt 2020” atsāksies Bēthovena mūzikai veltītā koncerttūre. Pēc koncerta Latgalē Osokina programma izskanēs Talsos, Ogrē, Ķekavā, Rēzeknē, Krustpilī, Alūksnē, kā arī Igaunijā.

Komentējot plānotos koncertus, Andrejs Osokins norāda, ka programmas atšķiras.

Tā piemēram, Ķekavā tiks atskaņots Andra Dzenīša jaundarbs “Bez mēness”, bet Latgales vēstniecībā “Gors” gaidāms pasaules pirmatskaņojums Kristapa Pētersona skaņdarbam.

Abi jaundarbi tapuši kā veltījums Bēthovenam. Programmas centrā ir mītiem un leģendām apvītā “Sonata quasi una fantasia” jeb slavenā Mēnesnīcas sonāte. Kopā ar šo skaņdarbu koncertā skanēs Bēthovena elegantās klavieru skices: nieciņi, jeb Bagateles un tik ļoti pazīstamais skaņdarbs "Elīzei". Kā arka koncertu ieskaus Bēthovena mūža iedvesmas – Volfganga Amadeja Mocarta filigrānā, ēteriski smeldzīgā Fantāzija do minorā un Bēthovena sekotāju un viņa tradīciju turpinātāju – Roberta Šūmaņa, Sergeja Rahmaninova un Friderika Šopēna liriskās miniatūras.

“Latgales vēstniecībā “Gors” man būs liels gods pirmatskaņot Kristapa Pētersona veltījumu Bēthovenam.

Manuprāt, šis komponista darbs ir ļoti vērtīgs pienesums latviešu klaviermūzikas pūrā.

Kristapa Pētersona mūzikas valodas intonatīvā novitāte tieši atbilst šo vārdu fonētiskajai saspēlei, jo viņa Veltījumā Bēthovenam klasisko skanējuma vērienu Pētersons paplašina tam pievienojot savu skaņraža fantāziju caur plaukstu un pirkstu piesitieniem, klauvējieniem un pieskārieniem it kā modinot arvien jaunas klavieru dimensijas. Ar nepacietību gaidu šo piedzīvojumu,” gaidāmo pirmatskaņojumu komentē Andrejs Osokins un piebilst:

“Pasaule ir mainījusies. Tagad daudz nav vajadzīgs – tikai ļoti labas klavieres. Jo koncertzālēs, kur ir brīnišķīgas klavieres, var atskaņot brīnišķīgas programmas. Bēthovena mūzikai veltītos koncertus es gaidu ar īpašu satraukumu un saviļņojumu. Kopā ar klausītājiem vērosim Bēthovena monumentālās personības ietekmi uz visu turpmāko Eiropas mūzikas attīstību. 2020. gads ir veltīts Bēthovena dižajam garam un, kas zina, varbūt viņš patiešām tur būs kopā ar mums.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti