Andra Nelsona koncerti Latvijā ir šīs intensīvās turnejas vidus – pieci koncerti Frankfurtē, Stokholmā, Malmē un Londonā ir aizvadīti, bet vēl seši gaidāmi tuvākajās dienās. “Gewandhaus” orķestrim piemīt smalks, caurspīdīgs, dzidrs skanējums, kādu Latvijā var dzirdēt ļoti reti. Kamēr valstij vēl joprojām trūkst koncertzāles, orķestrim jāpielāgojas Nacionālās operas akustikai, kuru Andris Nelsons pazīst ļoti labi.
“Šodien jau orķestrim teicu, ka mana pirmā atmiņa par Operu saistās ar to, kad pats te skatījos “Tanheizeru”, sēdēju tur tajā ložā kā piecgadīgs puika. Pēc tam, protams, laiks operā, kur strādāju kā trompetists un pēc tam kā diriģents un mākslinieciskais vadītājs Andreja Žagara laikā. Tas man, protams, saistās ar daudzām atmiņām,” pastāstīja Andris Nelsons.
Visu koncertu centrs ir Gustava Mālera simfoniskā mūzika, bet svarīgi, ka līdzās klasiķiem tiek atskaņots arī latviešu komponista Andra Dzenīša simfoniskais darbs "Māra", tā ļaujot Latvijas mūsdienu komponistu mūzikai tapt iepazītai ārpus mūsu valsts robežām.
“Es negribu, lai tas tiktu politizēts – ka tas notiek tāpēc, ka es esmu latvietis. No vienas puses, protams, lai parādītu to, no kurienes es nāku un kā mēs jūtam un dzīvojam, un, no otras puses – gala rezultātā, ja ir runa par tādas klases orķestri, ir runa par kvalitāti un par kaut ko īpašu. Īpašu skaņdarbu.
Mums vajag uzcelt koncertzāli. Es saprotu, tas šausmīgi izklausās šādos laikos, bet tomēr, ja skatās jebkur pasaulē, pat skandalozi, pārspīlēti projekti, piemēram, Hamburgā, kas ļoti lielu naudas pārtēriņu rada, bet vienalga, tagad tur izpārdots gadiem uz priekšu un tur cilvēki nāk!...” uzsvēra Nelsons.
Saviļņojošu noskaņu piedzīvoja ne vien koncerta klausītāji, bet arī dziedātāja Kristīne Opolais, kura koncertā atskaņoja Čaikovska operu ārijas.
“Es ļoti mīlu šo orķestri, dievinu viņa skaņu. Tāpat arī mīlu Bostonas orķestri, bet ar Leipcigas orķestri mēs tagad satuvināmies, braukājam pa pasauli kopā. Vairāki koncerti nodziedāti. Mums ir brīnišķīgs kontakts,” atklāja Opolais. “Šovakar viss īpaši. Nemāku izskaidrot, pagaidām vēl esmu uz skatuves, bet tā gaisotne un cilvēki fantastiski šodien zālē. Es to jūtu.”