Kultūras ziņas

Amerikas operas karaliene Renē Fleminga Rīgā

Kultūras ziņas

Ulda Tīrona "Klāvas tantes skūpsts"

Renē Fleminga un "Concertgebouw" Dzintaros

Amerikas «operas karaliene» Renē Fleminga ar koncertu un meistarklasēm viesojas Latvijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Latvijā ieradusies operdziedātāja Renē Fleminga, kuras talantu 28. augustā interesenti varēs baudīt Dzintaru koncertzālē, bet pirms tam, pateicoties festivāla “Rīga Jūrmala” izglītības programmai un ASV vēstniecībai Latvijā, leģendārā operdziedātāja vadīja dziedāšanas meistarklasi, kas Lielajā ģildē pulcēja apmēram trīssimt interesentu.

Vaicāta par kļūdām, ko pati pieļāvusi karjeras laikā,, dziedātāja teic: “Pārāk daudz kļūdu, lai tās visas uzskaitītu. Es nepareizi darīju visu, tāpēc man bija nepieciešams daudz laika, lai iemācītos pareizi dziedāt. Tas prasa ļoti daudz laika! Dažiem cilvēkiem paveicas, viņi piedzimst ar dabas dotu talantu, es diemžēl nebiju viena no viņiem.”

Renē Fleminga solokarjeru sāka kā džeza dziedātāja, tomēr pievērsās opermūzikai un, neatlaidīgi strādājot, kļuva par vienu no pasaulē izcilākajiem soprāniem. Viņa var lepoties ar neskaitāmām godalgām, tostarp četrām “Grammy” balvām. 27. augustā operdīvas vadībā diviem izredzētajiem – Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas studentam Daniilam Kuzminam un operdziedātājai Ilzei Grēvelei-Skarainei, pateicoties festivāla “Rīga Jūrmala” izglītības programmai, bija iespēja pilnveidot savas prasmes un zināšanas.

Dziedātāja Ilze Grēvele-Skaraine, kas ir arī JVLMA Senās mūzikas katedras docētāja, stāsta: “Pats mulsinošākais ir pats sākums – uziet uz skatuves un sākt dziedāt, bet pēc tam pats vērtīgākais ir, kad tas pirmais mulsuma periods ir pāri, tu esi nodziedājis pirmo variantu, tad, kad ar tevi strādā, tie vingrinājumi, ka tas viss darbojas, tas ļauj tev atbrīvoties, tas ļauj saslēgt pareizos muskuļus. Neteiksim, ka tas bija kaut kas superjauns, kas tiek pateikts, bet veids, kādā tik liels cilvēks, tik liela personība kaut ko pasaka, tas liek paskatīties vēl savādāk uz to vingrinājumu un arī vēl atbildīgāk strādāt.”

Otrs meistarklases dalībnieks Daniils Kuzmins atklāj: “Vērtīgākais ir tie sīkie ieteikumi, kurus es jau zināju, bet, kā tos pareizi pielietot konkrētajā skaņdarbā un pēc tam dzīvē, tas noteikti palīdz. [..] Īstenībā es biju domājis, ka viņa ir daudz stingrāka un daudz nosodošāka, ka viņa neatļausies tik brīvi izpausties un tik atklāti runāt ar mani, viņa tomēr citā līmenī, bet atklājās, ka ļoti laipna, ļoti patīkama.”

Esot uz skatuves, Renē Fleminga publiku uztver kā vistiešāko partneri, bet dziesmas iztēlojas vizuāli un salīdzina ar gleznām: “Es redzu ainavas. Piemēram, kad dziedu garu frāzi, redzu tās kontūru, formu. Domāju, katrs iedomājas ko citu – kāds redz krāsas, kāds tikai klausās skaņu.

Bet mēs esam cilvēki, mēs piedzīvojam mākslu ar visu nervu sistēmu, visu ķermeni un savu iztēli, tāpēc ir lieliski būt par dziedātāju.

Tas ir pilnīgi brīvi, mums nav jāpārnes mūsu vēlamais tonis darbībā, mēs vienkārši to dzirdam, un, ja esam labi trenēti, tas vienkārši nāk ārā.”

28. augusta vakarā Renē Fleminga kopā ar pasaulslaveno Amsterdamas Karalisko “Concertgebouw” orķestri diriģenta Daniela Hārdinga vadībā pirmoreiz koncertēs Latvijā – Dzintaru koncertzālē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti