Kultūra

Regnārs Vaivars jaunajā izrādē aicina dot vīriešiem pa muti

Kultūra

Atklāj izstādi «Gaisma kabeļa galā» Dzelzceļa muzejā

Par operas "Fausts" jauniestudējumu

Aiks Karapetjans: Guno mūzika ļauj spēlēties

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Piektdien, 30.septembrī, Nacionālajā operā būs pirmizrāde sezonas pirmajam jauniestudējumam – Šarla Guno operai „Fausts”. To kopā ar diriģentu Tadeušu Voicehovski veido režisors Aiks Karapetjans, kura pirmā sadarbība ar operu bija ļoti veiksmīga un izpelnījās Lielo Mūzikas balvu. „Faustu” Karapetjans veido vēlīnās gotikas estētikā un sola krāšņu, atmosfērisku, biedējošu, bet vienlaikus arī izklaidējošu izrādi.

Režisors Aiks Karapetjans akcentē – viņš ir Guno mūzikas pilnīgi pakļauts un savaldzināts, tādēļ arī, veidojot režiju, tieši mūzika bija viņa prioritāte un ne tik daudz pats operas stāsts.

Aiks Karapetjans: „Mūzika ir ļoti dažāda, un tā ļauj ieviest nevis vienu žanru, bet spēlēties. Tā nav traģēdija, tajā ir romantika, lirika, bišķiņ komēdiju mēs arī ieviesīsim, lai tas nav drūms un depresīvs stāsts. Nē, tā ir, manuprāt, pasaka pieaugušajiem."

Lai arī opera saucas „Fausts”, Aiks Karapetjans par tās galveno varoni uzskata Margarētu, un, ja varētu pārdēvēt, operu drīzāk nodēvētu sauktu par „Margarētas kaislībām”.

Margarētas lomas dziedātāja Margarita Vilsone stāsta, ka viņu ar lomu vieno ne tikai vārda līdzība, bet arī Margarētas iekšējā pasaule ir ļoti radnieciska viņai. Loma no dziedātājas prasot ļoti plašu emociju amplitūdu.

Margarita Vilsone: „Viņa kā dramatiska varone no sākuma ir pavisam gaiša, tīra, visu labo šajā operā nesoša. Arī viņas vokālajās izpausmēs ir vieglas, priecīgas, gaišas līnijas. Tas viss mainās operas attīstības laikā, un visgrūtākās un izaicinošākās ir operas beigas – gan vokāli, gan emocionāli."

Fausta lomā debitēs Valentīns Ditjuks, kas pie lomas strādā ar lielu aizrautību un vienlaikus izjūt arī nelielu piesardzību.

Valentīns Ditjuks: "Šī ir ļoti interesanta opera. Vokāli man grūtību nav, bet manas pārdomas saistās ar jautājumu – kā tas ietekmē manu dvēseli, jo šis darbs tomēr saistās ar kaut ko nedaudz velnišķīgu. Man taču jāatveido cilvēks, kas pārdod dvēseli sātanam."

Bet kopumā darbs pie operas ir ļoti aizraujošs.

Mefistofeļa lomā dzirdēsim basu no Vācijas – Andreasu Baueru, viņš jau vairākkārt iejuties šajā lomā citos iestudējumos un -  kā jau mākslinieks - mazliet ir arī savas lomas advokāts.

Andreass Bauers: „Šī ir ceturtā reize, kad es dziedu Mefistofeli. Šai lomai raksturīgi, ka to iemieso dažādos tēlos, es, piemēram, esmu bijis gan robots, gan rokzvaigzne. Latvijas iestudējumā es atklāšos daudzos un dažādos veidolos, viens no tiem būs arī sievietes tēls. Protams, redzēsiet arī mani ierastajā šī tēla interpretācijā. Taču es nebūšu sātans, jo, manuprāt, Mefistofelis ir vairāk tāds fantāzijas radīts tēls, vairāk sātana cilvēciskā puse, kas dara ļaunas lietas, bet provocē arī attīstību.”

Vēlīnās gotikas estētikā veidotais diriģenta Tadeuša Voicehovska un režisora Aika Karapetjana iestudējums „Fausts” pirmizrādi Nacionālajā operā piedzīvos piektdien, 30.septembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti