Bārlijs Latvijas klausītājiem jau zināms no astoņstundu garajiem meditācijas koncertiem iepriekšējos “Ad Lucem” festivālos. Ar solokoncertiem čellists apceļojis vairāk nekā 50 valstu un uzstājies kopā ar slaveniem orķestriem pasaules lielākajās koncertzālēs.
“Man ir prieks, ka Bārlijs atbraucis uz tikšanos ar “Sinfonietta”, jo viņš tiešām ir neparasts mūziķis, viņš tik daudz nedomā par ārišķību, cik par mūzikas iekšējo saturu, un tas ir arī mūsu kredo, mūsu pieeja mūzikai,” saka orķestra “Sinfonietta Rīga” mākslinieciskais vadītājs, diriģents Normunds Šnē.
Virtuozais čellists ar “Sinfonietta Rīga” mūziķiem tiekas pirmo reizi. Viņu spēli vērtē kā izcilu. Džona Tavenera opuss “Sargājošais šķidrauts”, kas ierakstāms mūsdienu mūzikas lielās formas zelta fondā, ir čellista garam tuvākais skaņdarbs, kaut, atšķirībā no tā autora, mūziķis nav kristietis.
“Kad Džons Taveners pārgāja pareizticībā, viņa kompozīcijās sāka atspoguļoties viņa vīzijas, sapņi un domas par šo kristīgo pārliecību. Viņš uzskatīja, ka pasaulē nav līdzsvara starp sievišķo un vīrišķo spēku. Viņaprāt, valdošā ir vīrišķā puse, kas rada daudz problēmu,” stāsta Bārlijs. “Tāpēc viņš allaž slavināja dievmātes Marijas dzimšanu, krustā sišanas upuri, Jēzus augšāmcelšanos, Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētkus. Es pats neesmu kristietis. Taču ''Sargājošais šķidrauts'' mani garīgi ļoti spēcīgi aizskar, jo tas būtībā ir par cilvēci. Par zaudējumu, sērām, laimi, mieru un meditāciju. Par lietām, ko pazīst visi šīs planētas iedzīvotāji.”
“Šī programma vērsta vertikālē uz augšu bez pārspīlējumiem, izpušķojumiem, kas cilvēkam ļauj ieskatīties dziļāk, ko ikdiena nedarām, daži pat baidās, šī mūzika ļauj mums pacelties no ikdienas un padomāt par kaut ko lielāku,” pauž Šnē.
Rītvakar koncertā izskanēs arī Andra Dzenīša skaņdarbs "In Se I" septiņiem metāla pūšaminstrumentiem.