Kultūras ziņas

Telos.lv – konservatīvās domas i-žurnāls

Kultūras ziņas

"Dzimusi vakardien" – nopietna komēdija

Sācies jauno pūtēju konkurss "Wind Stars"

700 jaunie pūšaminstrumentālisti sacenšas konkursā «Wind Stars»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No šodienas līdz sestdienai attālināti norisinās Mārupes Mūzikas un mākslas skolas rīkotais starptautiskais pūšaminstrumentu spēles jauno izpildītāju konkurss “Wind Stars”. Neraugoties uz virtuālo norisi, tas kļuvis vēl jaudīgāks – ar iesūtītajiem videoierakstiem tajā piedalās vairāk nekā 700 dalībnieku no 21 valsts.

Atšķirībā no pagājušā gada, kad Mārupes Mūzikas un mākslas skolas visos stāvos skanēja mūzika, dažādas pasaules valodas un valdīja satraukta rosība, šodien klasēs un gaiteņos ir tukšs un kluss. Steidzīgs ir tikai konkursa direktors Spodris Kačāns, kurš 2. starptautisko pūšaminstrumentu spēles jauno izpildītāju konkursu “Wind Stars 2021” gatavojas atklāt “Zoom” platformā. Viņš pastāstīja: “Šis attālinātais formāts, neskatoties uz negatīvām atziņām, sniedz arī pozitīvas. Jo mēs spējām piesaistīt konkursa dalībniekus un paplašināt konkursa ģeogrāfisko pārstāvniecību. Pie mums piedalās no tādām valstī kā Japāna, Mongolija, Vjetnama, Taivāna, pirmo reizi ir no Kazahstānas, Gruzijas, Beļģijas, Ungārijas, un, protams, mūsu kaimiņvalstis, kopumā mums ir 21 dalībvalsts.”

Tiešsaistē atkalredzēšanās prieku pauž kupli pārstāvētā starptautiskā žūrijas komanda, kopumā 37 dalībnieki darbosies 13 sastāvos, jo konkursā pārstāvētas gan koka un metāla pūšaminstrumentu, gan sitaminstrumentu kategorijas, bet vērtēšanai iesūtīti vairāk nekā 700 jauno izpildītāju video priekšnesumu. Viens no žūrijas Latvijas pārstāvjiem Gatis Evelons noklausījies jau divdesmit septiņus. Viņš norādīja, ka katrs žūrijas pārstāvis izliek savus rezultātus, konkursa organizatori tos apkopo, un tad izvēlas summā, kurš ir labākais. Ieraksta formāts izvirzot stingrākus kritērijus, nekā vērtējot dzīvo izpildījumu, kurā satraukums lielāks.

Gatis Evelons atzina:

“Ir iespēja ierakstīt vislabāko, ko tu vari, un arī vērtējumā, es kā žūrija sēžu un vērtēju – ja tu esi vislabāko iesūtījis, tad es arī tā vērtēju.

Teiksim, ja ir konkurss, kur uznāk cilvēks, mēs arī saprotam to cilvēcisko faktoru, ka spēlē brīnišķīgi, bet kaut kas atgadās, un es personīgi tik stingri nenovērtēju, tā kā tagad pie ierakstiem.”

Interesanti esot vērot gan iesūtīto ierakstu tehnoloģiskās metodes, gan skatuves kultūru, taču klātbūtnes adrenalīns ir un paliek neaizstājams.

“Jauniem muzikantiem ir vajadzīga šī uzstāšanās pieredze, jo, ja gadu neuzstājas, šī prakse, šī pieredze zūd. Tad, kad notiek klātienē, tad viņi arī sadraudzējas, daudzi – gan skolotāji, gan skolnieki, un tā sadarbība notiek. Un pēc tam aizbrauc uz citu konkursu, citā valstī – satiekas kā draugi, sveicinās un runājas, un, protams, arī šiem jauniešiem manā skatījumā konkurss ļoti veicina šo patriotisko sajūtu, ka viņi pārstāv savu pilsētu, savu valsti, izejot uz skatuves,” pastāstīja konkursa direktors Spodris Kačāns.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti