Sešu koncertu programmu 7. maijā ievadīja kamerorķestra "Sinfonia Concertante" koncerts Latvijas Mūzikas akadēmijā ar trīs latviešu komponistu pirmatskaņojumiem.
Festivāla "Latvijas Jaunās mūzikas dienas" vienojošā tēma šogad ir "Encore!", kas tulkojumā no franču valodas nozīmē "vēlreiz".
Tas ir mudinājums publikai pēc koncerta pieprasīt atkārtot skaņdarbu un vienlaikus arī atgādinājums, ka latviešu laikmetīgā mūzika ir pelnījusi būt biežāk atskaņota un sadzirdēta.
"Katrs komponists grib, lai viņu atskaņo, un šai ziņā man ir prieks, ka ir tāds festivāls. Mūsu latviešu jaunās mūzikas panorāma ir ārkārtīgi plaša, raiba gan stilistiskā, gan emocionālā, gan kompozīcijas tehnoloģiskajā ziņā. Man ir bijis vienmēr prieks visiem palīdzēt šos darbus atskaņot, un, ja tas ir gājis pie sirds, man divkārt prieks," teic diriģents Andris Vecumnieks.
Kamerorķestris "Sinfonia Concertante" un flautiste Egija Sproģe koncertā pirmatskaņoja Alvila Altmaņa koncertu flautai ar orķestri.
Viņš atzīst: "Jebkuram komponistam pirmatskaņojums ir svētku diena. Es esmu ļoti priecīgs, ka arī mans skaņdarbs ir ieļauts šajā lielajā pasākumā."
Savukārt komponistes Annas Veismanes jaundarbs "Versus" rakstīts īpaši šim festivālam. Kā norāda mūziķe: "Tas ir liels gods būt festivāla atklāšanas koncertā un arī rakstīt orķestrim. Jo, kā zināms, tad kamermūzikā ir vieglāk izpausties un arī vieglāk tikt pie atskaņojuma, bet orķestra koncerts, tas tiešām ir kaut kas īpašs."
Pirmatskaņojumu piedzīvoja arī Aleksandra Avrameca 18 stīgu instrumentiem rakstītais opuss "Iridiscence".
Mūzikas kritiķis Armands Znotiņš: "Tā bija maģiska pasaule, kur komponisti, neraugoties uz stilu dažādību, spēja aicināt klausītāju ielūkoties viņu mūzikas emocionālajās zemstrāvās un skaņu raksta daudzdimensionalitātē. Un tas daudzējādā ziņā bija brīnišķīgi, un neatbildams jautājums, kā viņi to panāk!"