Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Jauna dziesma, kurai klips tapis vienā dienā. Saruna ar dziedātāju Martu Grigali

Ineses Brants personālizstāde «Reciklējot RPR» visdrīzākajā nākotnē

Visgrūtāk ir iesākt. Par saviem jaunākajiem porcelāna mākslas darbiem stāsta Inese Brants

Inese Brants ir viena no Latvijas ievērojamākajām māksliniecēm porcelāna un keramikas jomā. Mākslinieces darbība keramikā ir daudzveidīga – viņa strādā ar porcelāna un šamota formām, taču viņas specializācija un sirdslieta ir porcelāna apgleznošana. Izstāde ”Reciklējot RPR” šobrīd, ārkārtējās situācijas laikā, ir palikusi nerealizēta.

Par darbu cikla tapšanu māksliniece stāsta: “Mantoju kasti ar sagraizītiem, saputējušiem veciem Rīgas Porcelāna rūpnīcas dekoliem. Kaut dekoli ir vairāk nekā 40-50 gadus veci, tie izrādījās vēl derīgi.

Tā radās vāzes ar romantisku senatnes elpu. Nu tāda vintāža!”

Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta Panorāma” māksliniece par izstādi “Reciklējot RPR” pastāstīja: "Tā ir viena no manām, kā es uzskatu, konceptuālākajām izstādēm, jo tā ir veltīta Rīgas Porcelāna fabrikas dekoliem. 12 lielās vāzes, cikls, kurā ir izmantoti Rīgas fabrikas dekoli. Tiem, kas nezina, dekols ir novelkamā bildīte – ir speciāls papīrs, kurš ir pārklāts ar plānu līmes kārtiņu. Uz tā sietspiedē uzdrukā zīmējumu ar porcelāna virsglazūras apgleznošanas krāsām. Tad šo zīmējumu nolako ar speciālu laku, pārklājot izveidojas tāda plēve. Tad, kad ir nepieciešams šo zīmējumu pārnest uz trauka virsmas, to izgriež skaisti, ieliek ūdenī, izmērcē, un šis zīmējums kopā ar lakas plēvīti tiek noslidināts nost no tā papīra, kuram bija līme virsū. Smuki slīd nost, un tad to var uzlīmēt, skaisti pārnest uz apdedzināmās virsmas, uz trauka.”

Inese Brants skaidro, ka izvēle strādāt ar vāzēm ļāvusi vairāk izpausties: “Vāzes ir skaists interjera priekšmets, kas organizē vidi. Tur ir virsma, uz kuras izvērsties. Jo porcelāna izmēri jau īstenībā – kafijas kanna, zupas terīne, lielie servējamie šķīvji – nav tie lielākie. Tātad tas formāts ir diezgan maziņš. Bet lielā vāze ir jau 50 centimetru augsta – kad to attaisa vaļā, iznāk tāds normāls gleznas formāts.”

“Visgrūtāk ir iesākt, un ļoti grūti ir pabeigt – pielikt to pēdējo punktu.

Zeltījums parasti iet kā pēdējais. Ja tiek līdz tai pārliecībai, ka tagad var zeltīt, tad jau ir beigas tā kā redzamas,” par savu radošo procesu stāsta māksliniece.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti