Kultūras rondo

Rīgas pilsētas Arhitekta dienesta jaunās galvenās dizaineres Evelīnas Ozolas redzējums

Kultūras rondo

"Tikmēr Lucavsalā". Ar savu jaunāko dokumentālo filmu iepazīstina režisore Elza Gauja

Venēcijas biennālē iekārtots Latvijas paviljons - izstāde "Tirgot ūdeni upes malā"

Venēcijas biennālē atklās Latvijas paviljonu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

21. aprīlī pulksten 16.00 pēc Latvijas laika tiks atklāts Latvijas paviljons Venēcijas biennāles 59. starptautiskajā mākslas izstādē – mākslinieču dueta Skuja Braden multimediju ekpozīcija "Selling Water by the River" ("Tirgot ūdeni upes malā"), ko organizē Latvijas Republikas Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centru.

Atklāšanā uzrunas teiks Latvijas Republikas kultūras ministrs Nauris Puntulis (Nacionālā apvienība), Latvijas Republikas ārkārtējā un pilnvarotā vēstniece Itālijas Republikā Solvita Āboltiņa un paviljona veidotāji – mākslinieču duets Skuja Braden (Ingūna Skuja un Melisa D. Breidena), paviljona komisāre un kuratore Solvita Krese, kā arī kuratore Andra Silapētere.

Latvijas paviljona "Selling Water by the River" pamatvēstījums ir: viss, kas mums nepieciešams, mums jau ir dots. Šajā dzenbudisma iedvesmotajā atziņā mākslinieces saskata dažādībai atvērtas sabiedrības iespēju, par kuras metaforu kļūst paviljona nosaukumā pieteiktais ūdens – elements, kas vieno visas dzīvās būtnes un ir sākotne dzīvībai kā tādai.

Ekspozīcijas arhitektonisko struktūru nosaka atsauce uz mākslinieču mājām un dažādām to sadzīves zonām. Vairāk nekā 300 Skuja Braden porcelāna darbi paviljonā sapludina robežas starp privāto un publisko, kā arī reflektē par dažādām sociālajām normām. Meistarīgi veidotajos objektos, kas ieņem visneparastākās sadzīves priekšmetu, dabas elementu un cilvēka ķermeņa formas, atbalsojas Baltijas un pasaules mērogā aktuālas sociālas, ekonomiskas, politiskas un kultūras tēmas.

Paviljons būs pieejams publikai no šī gada 23. aprīļa līdz 27. novembrim.

Aktuālajai informācijai par Skuja Braden un Latvijas Laikmetīgās mākslas centra veidoto Latvijas paviljonu "Selling Water by the River" Venēcijas biennāles 59. starptautiskajā mākslas izstādē var sekot oficiālajā vietnē latvianpavilion.lv, kā arī paviljona "Facebook", "Instagram" un "Twitter" kontā un Latvijas Laikmetīgās mākslas centra vietnē lcca.lv.

Par Skuja Braden

Skuja Braden ir 1999. gadā tapis mākslinieču duets, ko veido Ingūna Skuja no Latvijas un Melisa Breidena (Melissa Braden) no Kalifornijas, ASV. Viņu radošā prakse balstīta darbā ar porcelānu, ko raksturo dekoratīvu stilu saplūsme un Edo perioda japāņu grafikas ietekme. Skuja Braden darbi izvērš literāras un mākslas vēstures tēmas, kas sakņojas kopīgā mākslinieču pieredzē par mūsdienu politiskajām un sociālajām norisēm. Viņu personālizstādes bijušas Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā Rīgā, Laikmetīgās amatniecības muzejā Oregonā, ASV, un "John Natsoulas" galerijā Kalifornijā. Duets ir piedalījies neskaitāmās grupu izstādēs, nesenākā no tām "Whitechapel" galerijā Londonā. Skuja Braden darbi ir iekļauti publiskās un privātās kolekcijās, tostarp "White Memorial" medicīnas centrā Losandželosā, ASV, "Kellogg" mākslas kolekcijā Pomonā, ASV, Laikmetīgās keramikas muzejā Santodomingo, Dominikānas Republikā, Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā Rīgā, "Museé Ariana" Šveicē, Pasaules Keramikas centrā Dienvidkorejā, Čančuņas Keramikas centrā Ķīnā, ASU Mākslas muzejā ASV, "Keramikmuseum Westerwald" Vācijā un mākslas centrā "Zuzeum" Latvijā.

Par Latvijas Laikmetīgās mākslas centru

Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) kopš 1993. gada pēta, veido un virza laikmetīgās mākslas procesus Latvijā un starptautiski, lai kritiski pārjautātu un atspoguļotu mūsdienu sabiedrības norises. Starp LLMC pazīšanās zīmēm ir ikgadējais laikmetīgās mākslas festivāls "Survival Kit", uz pētniecību balstītas laikmetīgās mākslas izstādes Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā un Latvijas pārstāvniecība Venēcijas mākslas biennālē. LLMC izglītības un mākslas vēstnešu programmas paplašina apmeklētāju mākslas pieredzi un pasaules uztveri, savukārt veidotais arhīvs ir nozīmīgs resurss laikmetīgās mākslas vēstures pētniecībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti