Šveicē atklāta gleznotāja Edvarda Hopera darbu izstāde

Šveices pilsētā Bāzelē, Beielera fonda mākslas muzejā, durvis vērusi vērienīga 20. gadsimta sākuma amerikāņu gleznotāja Edvarda Hopera darbu izstāde.

Kā viens no pirmajiem to apmeklējis vācu kinorežisors un rakstnieks Vims Venderss. Viņš, līdzīgi kā kolēģi de Mills, Siodmaks, Hičkoks, Linčs vai Džārmušs, nekad nav noliedzis Hopera milzīgo ietekmi uz savu daiļradi. Kino un mākslas zinātnieki skaidro, ka minētie kinorežisori ne reizi vien izmantojuši Hopera stilizācijas, kurās telpa gūst virsroku pār personāžu.

Hopers vairījās no eksotiskiem skatiem un sejām, kurās būtu mājiens par individualitāti vai izteiksmi. Hoperu dēvēja par maģisko reālistu, un tieši to no viņa aizguvis arī kinematogrāfs Venderss. Par to var pārliecināties Vendersa filmās “Parīze, Teksasa” vai “Amerikāņu draugs”.

Edvarda Hopera darbi Bāzelē būs aplūkojami līdz maija vidum.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti